دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیروهای ارتش اوکراین عملیات گسترده ای را برای بازپس‌گیری کامل فرودگاه دونتسک در شرق این کشور انجام دادند و ادعا می‌کنند جدایی طلبان را تا مواضع قبلی آنها که در توافق‌نامه مینسک آمده، عقب رانده‌اند.

آندری لیسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین باوجود  شنیده شدن صدای انفجار از نقاط مختلف شهر تاکید کرد : کی‌یف درحال حاضر قصد ورود به شهر دونتسک را ندارد و به مفاد پروتکل مینسک پایبند است.

 ليسنكو افزود: موفق شدیم منطقه فرودگاه را تقریبا به‌طور کامل پاک‌سازی کنیم. کنترل بر این منطقه طبق توافق مینسک به ارتش اوکراین واگذار شده درنتيجه عملیات ما نقض این پروتکل نیست.از طرف ديگر آمادگی داریم حمله را متوقف کنیم به‌شرطی که تروریست‌ها نخواهند به ما حمله کنند. آماده‌ایم تحت شرایطی خاص همانگونه که در پروتکل مینسک قید شده است سلاح‌های سنگین‌مان را 15 کیلومتر عقب بیاوریم.

درهمین حال جدایی‌طلبان نیز با اشاره به پروتکل مینسک و واگذاری کنترل دونتسک به آنها، معتقدند فرودگاه مخروبه شهر نیز قاعدتا در محدوده شهر و جزئی از آن است و تلاش آنها برای تصرف این منطقه استراتژیک در تضاد با توافق‌هاي قبلی نبوده است.

به گزارش آر ت، الكساندر زاخارشنكوف رئيس جمهوري خلق دونتسك گفت: جنگنده‌هاي ارتش اوكراين حوالي غروب به شهر گورلوكا با 500 كيلو بمب حمله كردند.اين بمباران هدفمند نبود و بمب‌ها از بالاي ابرها به روي شهر رها شد.اين روش نشان مي‌دهد كه آنها هدفشان تخريب شهر بود.

کد خبر 284654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha