شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یکی از مسئولان اوکراینی در یک کنفرانس خبری گفت دیوار ۲ هزار کیلومتری بین این کشور و روسیه حدود ۵۸۰ میلیو ن دلار هزینه دربرخواهد داشت.

ukraine border

به گزارش اينترفاكس،ویکتور نازارنکو ،رئیس مرزبانی اوکراین با اعلام اين مطلب ،افزود: ما تا به حال 135.54 كيلومتر مسير امكان عبور تانك را براي ديواركشي حفر كرده‌ايم و در 82.42 كيلومتر مانع ساختة‌ايم.

او همچنين خاطرنشان كرد:احداث هر یک کیلومتر دیوار در مرز دو کشور حدود 150 هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت که این هزینه جداي مبلغی است كه دولت اوكراين بايد در مناطقي برای خرید زمین به مالکان پرداخت کند.

به گزارش كيف‌پست، اين پروژه حصاركشي به جز موانع و ديواركشي براي عبور تانك،موانع عبور كاميون و غيره،ساخت برج‌هاي ديده‌باني را نيز در دستور كار دارد تا مرزباني اوكراين بتواند به راحتي حركت و انتقال نيروهاي روسيه در نزديكي مرز بيش از 2هزار و 200 كيلومتري‌اش را كنترل كند.

اين پروژه خارج از دولت اوركاين طرفداران چنداني ندارد و مخالفان آن روي احتمال فساد مالي در اجراي اين پروژه دست مي‌گذارند.

آرسني ياتسنيوك،نخست‌وزير اوكراين  از مزيت اشتغال‌زايي اين پروژه صحبت كرده و گفته بود اين پروژه در طي 56 ماه تمام خواهد شد و در حال حاضر حدود هزار و 145 نفر در اين پروژه كار مي‌كنند.

اولين بار در ماه ژوئن گذشته ايهور كولومويسكي، ميلياردر اوكرايني و يكي از روساي يك بانك خصوصي از لزوم ساخت چنين ديواري صحبت كرده و گفته بود حاضر است 100 ميليون يورو بودجه براي اين پروژه در اختيار دولت بگذارد.دولت اوكراين تصميمش را براي ساخت اين ديوار 25 سال بعد از ديوار برلين در ماه سپتامبر اعلام كرد.

کد خبر 279463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha