چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کره شمالی به افرادی که هم نام با کیم جونگ اون، رهبر این کشور هستند، دستور داده است نام خود را تغییر دهند.

kim jung un

طبق دستور رسمی کره‌شمالی استفاده از نام کیم جونگ اون برای نوزادان، مجاز نیست و افرادی که این نام را دارند،دیگر نباید از آن استفاده كرده و سريع بايد نامشان را در شناسنامه تغییر دهند.

اين حركت در راستاي تلاش‌هاي تبلیغاتی كره شمالي برای تقویت شخصیت رهبرانش است كه مي‌توان از تعبير پديده كيش شخصيت نام برد.آنها پيشتر نيز استفاده از اسامی دو رهبر پيشين اين كشور کیم جونگ ایل، پدر رهبر فعلي، و کیم ایل سونگ ، پدربزرگ او را ممنوع كرده‌بودند.

کیش شخصیت پدیده‌ای است که یک شخص با استفاده از رسانه‌های گروهی و تبلیغات سیاسی از خود چهره آرمانی و قهرمانانه‌ای ارائه مي‌كند. کیش‌ شخصیت بيشتر در حکومت‌های تمامیت‌خواه اجرا مي‌شود.

دستور ممنوعيت استفاده از اسم رهبران كره‌شمالي در سال 2011 توسط كيم جونگ ايل صادر شد ؛همان سالي كه او در ماه دسامبر فوت كرد و كيم جونگ اون به قدرت رسيد.

به گزارش رويترز اين خبر در تلويزيون رسمي كره‌جنوبي پخش شد و وزارت وحدت كره‌جنوبي آن را هنوز تائيد نكرده‌است اما صدور اين دستور را غيرممكن نمي‌داند.

کد خبر 280015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha