چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کره‌شمالی بعد از اعلام لغو مذاکرات چهارشنبه 22 خرداد از پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی سئول خودداری کرد.

south korea

وزارت اتحاد کره در کره جنوبی پیشتر از انصراف کره‌شمالی برای حضور در مذاکرات سئول خبر داده بود و امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نخستین تماس تلفنی را در ساعت 9 صبح (به وقت محلی) برقرار کردیم اما کره‌شمالی پاسخ این تماس را نداد.

 قرار بود هیاتی از کره‌شمالی امروز از مرز بین دو کره عبور کرده و برای مذاکرات دو روزه در هتل هیلتون سئول اقامت کند اما عصر سه‌شنبه در آخرین دقایق به خاطر مناقشات به وجود آمده لغو شد.

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز،کره‌شمالی از قرار به انتصاب یک معاون وزیر به‌عنوان رئیس هیات کره‌جنوبی اعتراض کرده و گفته این اقدام "نمایش مسخره‌ای" از این مذاکرات پیشنهادی است.آنها خواسته‌اند طبق صحبت‌های انجام‌شده در روستای مرزی پانمونجوم مذاکرات در سطح وزرا انجام شود.

در همان روز مذاکرات اولیه کره‌جنوبی از تمایلش به تعیین وزیر اتحاد کره به‌عنوان رئیس هیات مذاکره‌کننده سئول خبر داده‌بود اما بعد معاون او برای این کار انتخاب شد.

پیونگ‌یانگ تا لحظه تنظیم این خبر هنوز در خصوص لغو این مذاکرات بیانیه‌ای رسمی صادر نکرده است.

البته پیش از این نیز برخی تحلیل‌گران نسبت به خواست واقعی کره‌شمالی برای انجام این مذاکرات ابراز تردید کرده‌بودند و طبق رویدادها و موارد مشابه قبلی بر این باور بودند که کره‌شمالی در این زمینه جدی نیست و این سرپوشی برای برخی از فعالیت‌هایش می‌تواند باشد.

کد خبر 218507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز