همشهری‌انلاین: یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی اختراعات کشور کره جنوبی در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر سئول برگزار شد.

تیم مخترعین جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اختراعات کره جنوبی

این نمایشگاه که با حضور ۳۱ کشور و ارائه ۷۰۲ اختراع در زمینه‌های مختلف علمی برگزار می‌شود با حضور شهردار سئول و مسئولین دولتی و شخصیت‌های برجسته علمی کشور کره‌جنوبی در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ برابر با ۸ آذر ماه افتتاح شد.

این عرصه جهانی همه ساله زیر نظرسازمان مخترعین کشور کره‌جنوبی و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد و فدراسیون جهانی مخترعین برگزار می‌گردد.

تیم مخترعین کشورمان (اعزامی از سوی فدراسیون بین‌المللی مخترعین در جمهوری اسلامی ایران) نیز در این دروه از جشنواره با ارائه ۱۹ اختراع در زمینه‌های مختلف علمی از جمله مکانیک، شیمی، پزشکی، الکترونیک، عمران و ... به رقابت با سایر شرکت کنندگان پرداختند.

تیم مخترعین جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اختراعات کره جنوبی

همچنین احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره‌جنوبی به همراه رایزن اقتصادی سفارت ضمن حضور در این نمایشگاه از غرفه‌های کشورمان بازدید و با مخترعین جوان ایرانی در خصوص اختراعات آنها گفتگو نمودند.

انتخاب و اعطا مدال در بخش مسابقات این عرصه بین‌المللی با بررسی دقیق اختراعات ارایه شده توسط هیأت داوران در گروه‌های مختلف علمی انجام می‌گردد و مراسم اهدا مدال و جوایز ویژه با حضور مسئولین علمی کشور کره جنوبی در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۳ برابر با ۱۱ آذر ماه 1392 برگزار می‌گردد.

نمایشگاه بین‌المللی اختراعات سئول در تاریخ ۲ دسامبر برابر با ١۱ آذر ماه به کار خود پایان داد.

کد خبر 241174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز