همشهری آنلاین: سونگ ایل گوگ نقش آفرین جومونگ ، نوروز را به همراه ایرانیان مقیم کره جنوبی جشن گرفت و به زبان فارسی عید را به ایرانیان تبریک گفت.

جو مونگ

جشن بزرگ نوروز باستانی 1393 به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در یکی از تالارهای شهر سئول برگزار شد.

در این چشن علاوه بر ایرانیان مقیم شهر سئول، دیگر هموطنان مقیم سایر شهرهای این کشور مانند دایگو ، بوسان ، دیجون و ... نیز حضور داشتند.

این مراسم یک میهمان ویژه داشت: سونگ ایل گوگ هنرپیشه معروف کره‌ای که نقش آفرینی او در سریال جومونگ موجب شهرت او در میان ایرانیان شد در این مراسم مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت.

حضور جومونگ که بدون اعلام قبلی صورت گرفت، حضار ایرانی و کره‌ای این جشن بزرگ را شگفت زده کرد.

جومونگ با تبریک سال نو به زبان فارسی، از اینکه توانست پلی برای ارتباطات و تعامالات فرهنگی دو ملت ایران و کره باشد، ابراز خوشحالی و شادمانی کرد و اعلام داشت که تمام توان خود را برای تعالی هر چه بیشتر فرهنگی دو کشور انجام خواهد داد.

مادر آقای جو مونگ نیز که خود هنرپیشه است و در حال حاضر نماینده پارلمان این کشور و عضو کمیته علوم و نو آوری می‌باشد، با تبریک عید نوروز به ایرانیان، از تلاش خود و سایر نمایندگان پارلمان برای برقراری ارتباطات سیاسی وفرهنگی عمیق‌تر بین دو کشور خبر داد.

خواندن اشعار حماسی به زبان کره‌ای، اجرای موسیقی سنتی ایرانی و آذری توسط دانشجویان ایرانی مقیم، بهمراه سرودخوانی، اجرای نمایش و خواندن اشعارهای فارسی توسط دانشجویان ایران شناسی از دیگر بخش‌های برنامه امسال بود.

نمایشگاه عکسی از اماکن دیدنی ایران در ورودی سالن نیز روحیه و حس خاصی را به شرکت کنندگان بخشید. 

کد خبر 253938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز