شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره فرهنگی ایران در کره جنوبی در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک سئول برگزار شد

هانکوک

چهارمین جشنواره فرهنگی ایران در کره جنوبی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک کره جنوبی در ششمین روز از سال 1393 با حضور جناب معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و آقای کیم این چال رئیس دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک برگزار شد.

در این چشنواره خانم کیم یانگ یانگ رئیس افتخاری دپارتمان ایرانشانسی مطالبی را در خصوص نوروز و همچنین پیشینه دپارتمان مذکور به زبان فارسی ایراد کرد.

دپارتمان ایرانشناسی و زبان فارسی این دانشگاه از سال 1974 تاسیس شد. آقای کیم این چال رئیس دانشگاه نیز ضمن تبریک سال نو ، مجدداً بر ضرورت همکاری میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی دو کشور تاکید و از برنامه های خود برای توسعه و تقویت این روابط خبر داد . سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز به بیان پیشینه نوروز و آئین باستانی آن پرداخته و دانشجویان کره‌ای را تشویق کرد تا با سفر به ایران بیشتر با فرهنگ، آداب و سنن ایرانی آشنا شوند.

کادر این نمایندگی، 10 نفر از معاونین و اساتید دانشگاه و همچنین در حدود 150 نفر از دانشجویان ایرانشناسی در این جشنواره حضور داشته‌اند . خواندن اشعار فارسی از سوی دانشجویان دانشگاه مذکور و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط دانش آموزان مدرسه امام خمینی (ره) شهر سئول از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

سفره هفت سین نوروزی و نمایشگاه عکس از آثار باستانی و زیبایی‌های ایران نیز آذین بخش ورودی به سالن جشنواره بود و در پایان مراسم ، میهمانان طعم غذای ایرانی را چشیدند.

پیش از آغاز این مراسم ، سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه ملاقات و طرفین راه‌های بسط و توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کد خبر 254194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز