جوانان مخترع اسفراینی با ارائه اختراع‌های خود در حوزه مبارزه با کرونا توانستند در رقابت‌های جهانی نوآوری ۲۰۲۰ مقام‌های برتر را کسب کنند.

مخترعین اسفراینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرپرست تیم مخترعین ایران در این رقابت‌ها تصریح کرد:  اظهار کرد: مسابقات اختراعات و نوآوری جهانی ۲۰۲۰ در کشور رومانی، لهستان و ترکیه امسال به صورت ویژه در حوزه کرونا به شکل آنلاین برگزار شد. هم‌اکنون یک بحران جدی و بزرگ دنیا را فراگرفته و ویروس کرونا امروز زندگی انسان‌های روی کره زمین را با خطر جدی رو به رو کرده است.

امیرعباس محمدی کوشکی با بیان این‌که نوآوری‌ها و اختراعات و پژوهش‌های نوین یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای پیشگیری و برطرف کردن این بحران (ویروس کرونا) است افزود: سازمان‌ها و دانشگاه‌های معتبر جهانی با برگزاری مسابقات و چالش‌ها به دنبال راه حل‌های نوآورانه برای کمک به مردم دنیا هستند. نماینده‌های علمی ایران در این مسابقات مهم توانستند رتبه‌های ارزشمندی را کسب کنند.

این نخبه اسفراینی با اشاره به اسامی اعضای این تیم تصریح کرد: مبینا قزی و آریانا نوری از شهرستان اسفراین توانستند در مسابقات آنلاین جهانی لهستان مدال نقره و جایزه ویژه مسابقات رومانی و همچنین جایزه بزرگ اختراعات و نوآوری‌های کرونا در ترکیه را کسب کنند. برای اولین بار تیم ایران در چالش جهانی نوآوری ام‌ای‌تی آمریکا پذیرش شد و نوآوری ایرانی‌ها روی سایت این دانشگاه چاپ شد. خانم‌ها مبینا قزی و آریانا نوری موفق به کسب لقب INV از سوی فدراسیون مخترعین جهانی از دفتر سوئیس شدند و نوآوری خانم فاطمه ابراهیمی مفرد در سایت نوآوری‌های سازمان ملل متحد چاپ شد.

کد خبر 555445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha