همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ‌ثبت‌نام متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله اول عمره از ۲۹ آبان آغاز می‌شود.

ohadi

سعید اوحدی ، رئیس‌ سازمان حج و زیارت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: در دو هفته‌ای که سامانه فاخر به نشانی fakher.haj.ir به عنوان سامانه پیش ثبت‌نام متقاضیان عمره سال 94-93 آغاز به کار کرده است حدود 600 هزار نفر از متقاضیان که قبلا ودیعه‌گذاری کرده بودند نام‌نویسی کرده‌اند.

اوحدی گفت: اداره کل برنامه ریزی سازمان حج و زیارت از ساعت 9 پنج‌شنبه 29 آبان بر اساس تفکیک استان‌ها برنامه‌های گروه‌های قیمتی، پروازی و تاریخ‌های پرواز را در هشت گروه قیمتی بر روی سامانه فاخر قرار خواهد داد که بر این اساس اولویت‌های یک تا 350، 10 استان کشور می‌توانند گروه‌های قیمتی و تاریخ پرواز و کاروان‌شان را انتخاب کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: این استان‌ها عبارتند از خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، مرکزی، اصفهان و شهرستان مستقل کاشان است.

او گفت: متقاضیان پنج استان تهران، قم، البرز، قزوین و فارس از ساعت 9 صبح جمعه و متقاضیان بقیه استان‌های کشور از ساعت 9 صبح شنبه می‌توانند با مراجعه به سامانه فاخر برای انتخاب کاروان‌های خود اقدام کنند.

اوحدی ادامه داد: امسال این امکان فراهم شده‌است تا متقاضیان از طریق اینترنت و از منازل خود وارد سامانه فاخر شوند و کاروان‌های خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیان توجه داشته باشند که از زمان ورود به سامانه 72 ساعت فرصت دارند پس از انتخاب کاروان به کارگزاری که انتخاب کرده‌اند مراجعه کنند تا مراحل ثبت‌نام آن‌ها به صورت قطعی انجام شود.

اوحدی اظهار داشت: پس از این 72 ساعت، از تاریخ چهار آذر هر چهار روز به صورت پلکانی یک بار 50 اولویت جدید اعلام خواهد شد.

او گفت: پیش بینی ما این است که امسال بتوانیم زمینه تشرف متقاضیان حداقل تا اولویت 450 را فراهم کنیم اما اگر ظرفیت‌های استانی خالی وجود داشته باشد، اولویت‌های بعدی نیز اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سامانه فاخر از دو هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و از روز چهارم آذر یعنی از زمانی که اولویت‌های بعدی هر چهار روز یک بار اعلام می شود، اگر متقاضیانی باشند که در اولویت یک تا 350 بوده‌اند اما به هر علتی نتوانسته‌اند پیش ثبت نام را انجام دهند دوباره امکان پیش ثبت نام خواهند داشت.

او گفت: از ساعت یک بعد از ظهر تا نیمه شب نیز این امکان فراهم شده است تا متقاضیان بتوانند در گروه‌هایی که قبلا تشکیل داده‌اند هر گونه تغییری ایجاد کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اکنون در سامانه وضعیت تا اولویت 350 به صورت سفید است اما سامانه برای اولویت تا 600 بسته نیست و متقاضیان می‌توانند ثبت نام کنند.

اوحدی افزود: به میزانی که اولویت‌های بعدی به‌طور پلکانی اعلام شود سامانه به‌صورت هوشمند ظرفیت را سفید اعلام می‌کند و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام قطعی خود را انجام دهند.

کد خبر 278531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha