همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود شش و نیم میلیون نفر در نوبت عمره هستند، اعلام کرد: تا چهار سال آینده ثبت‌نام جدید عمره انجام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت با توجه به حجم منتظران عمره، زمان مشخصی را برای ثبت‌نام از متقاضیان جدید اعلام نمی‌کرد تا تکلیف آنهایی که سال‌هاست در نوبت مانده‌اند مشخص شود؛ اما اکنون «سعید اوحدی» این زمان را اعلام و مشخص کرده متقاضیان جدید عمره تا چه زمان می‌توانند به انتظار بمانند.

رییس سازمان حج و زیارت که در جمع عمره‌گزاران تهرانی و در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی سخن می‌گفتف با اشاره به تعداد زائران در صف انتظار برای اعزام به عمره گفت: در سال 90 بیش از شش و نیم میلیون نفر برای اعزام به عمره ثبت نام کردند که بسیاری از آنها هنوز در نوبت اعزام هستند و با توجه به ساخت و سازهای طرح توسعه حرمین و محدودیت‌های ناشی از آن، ثبت‌نام جدید از متقاضیان عمره تا 4 سال آینده میسر نیست.

اوحدی همچنین درباره خدمات بکار گرفته شده برای زائران ایرانی در عربستان اظهار کرد: پنج شرکت حمل و نقل در عربستان 24 ساعته به زائران ایرانی خدمات‌رسانی می‌کنند و زائران را در مسیر هتل تا مسجدالحرام و بالعکس جابجا می‌کنند که البته یکی از این شرکت‌ها که در عملیات عمره گذشته خدمات مطلوبی به زائران ارائه نکرد، از گردونه خدمات‌دهی به زائران ایرانی حذف شد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره طبخ غذای زائران در چهار آشپزخانه پخت متمرکز در عربستان گفت: امسال یکی از این آشپزخانه‌ها که خدمات مورد نظر را ارائه نمی‌کرد، از گردونه خدمات‌رسانی به زائران ایرانی خارج شد.

او در مورد اسکان عمره هم بیان کرد: با آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، هتل‌هایی که در عملیات عمره گذشته به هر علتی خدمات مطلوب به زائران ارائه نکرده بودند، از چرخه خدمات‌رسانی به زائران حذف شدند و به این ترتیب کیفیت اسکان زائران در عمره 30 درصد ارتقا یافت.

اوحدی اضافه کرد: 33 هتل در مدینه منوره و 24 هتل در مکه مکرمه با ظرفیت 10 هزار اتاق در مدینه و 10 هزار اتاق در مکه برای اسکان زائران عمره گذار بکار گرفته شده است.

کد خبر 282156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha