همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مدنی برای حفظ محیط زیست گفت: دولت به تنهایی قادر به حل بحران‌ها و چالش‌های کنونی محیط زیست ایران نیست.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در نخستین جلسه شورای مدیران سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: استفاده از توان و ظرفیت اجتماعی و نهادهای مدنی برای دستیابی به موفقیت، رسیدن به شرایط پایدار محیط زیستی برای کشور و ایجاد جریان سازی مثبت در جامعه الزامی است.

وی با ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای محیط زیست کشور که همکاری و همگرایی دولت، رسانه‌ها، سازمان مردم نهاد (سمن‌ها)، دانشگاهیان، متخصصان و تمامی ذی‌نفعان را برای بهبود شرایط به همراه داشته، گفت: باید از این ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد هم‌افزایی مثبت بین نهادهای ملی و بین‌المللی و همچنین هم‌افزایی درون سازمان در کنار بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای پژوهشی ملی و بین‌المللی به منظور بهبود شرایط محیط زیست بهره برد.

وی هدف از تشکیل جلسه شورای مدیران سازمان را هم راستا شدن فعالیت‌ها و برنامه‌های تمام واحدها، مدیریت‌ها و معاونت‌های مختلف سازمان به منظور دستیابی به نتایج بهتر در تمام زمینه‌های کاری عنوان کرد.

ابتکار پیشنهاد داد: به منظور غنای بیش‌تر این جلسات، همچنین ایجاد هم‌افزایی بیش‌تر میان تمام بخش‌های مرتبط درون سازمانی، مدیران استانی نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس بتوانند ضمن شرکت در مباحث طرح شده، نظرات و پیشنهادات خود را نیز ارایه دهند.

وی با تاکید بر این که هماهنگی بین سطوح مختلف درون سازمانی برای اجرای بهتر برنامه‌ها از مهم‌ترین زیرساخت‌های سازمانی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ضرورت های پاسخگویی به انتظارات دولت به ویژه رئیس جمهوری، مطالبات مردمی از سازمان حفاظت محیط زیست، پویایی درون سازمانی و اجرای هماهنگ برنامه‌ها و فعالیت‌ها است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرابخشی بودن حوزه محیط زیست، تصریح کرد: فرابخشی بودن این مسئله منجر به ضرورت ایجاد هماهنگی‌های بیشتر درون سازمانی و تعریف برنامه راهبردی دقیق برای تمام سطوح کارکنان شده است.

ابتکار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفظ محیط زیست کشور باید سازمانی توانمند، آموزش‌پذیر، پذیرای نقدهای سازنده و صادقانه، پویا، برخوردار از برنامه راهبردی در تمام سطوح، ارتباطی سازنده با رسانه‌ها، مردم و سازمان‌های مردم نهاد و ارتباط موثر با تمام قوا و دستگاه‌های حاکمیتی باشد.

وی گفت: ایجاد جریان‌سازی اجتماعی و فکری در گروه‌های مختلفی همچون دانش‌آموزان، جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و نهادهای مدنی از دیگر اقدامات مثبت و ارزنده برای موفقیت در شرایط سخت است.

کد خبر 277212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha