سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

رئیس دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران از تخصیص ۴واحد درسی محیط‌زیست برای تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

محیط زیست-پرندگان


عبدالرضا کرباسی در توضیح این خبر گفت: طبق مصوبه دویست‌و‌شصت‌و‌چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه تهران که در دی‌ماه 92 برگزار شد درس شناخت محیط‌زیست به ارزش 2واحد (دروس اختیاری) در دوره کارشناسی و درس شناخت و تحلیل مسائل محیط‌زیست معادل 2واحد (اختیاری دروس پایه) در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) برای تمامی رشته‌های تحصیلی گنجانده و لازم‌الاجرا می‌شود. وی ادامه داد: در اجرای این تصمیم‌گیری، دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران موظف به تهیه و ارائه سرفصل این دروس شده است که از آغاز سال تحصیل93 برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

رئیس دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران با بیان اهداف اجرایی این برنامه آموزش گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح آشنایی فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های دانشگاهی با مسائل زیست‌محیطی کشور است با این رویکرد که مدیران آتی کشور که عمدتا از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند ضمن آشنایی با جایگاه و اهمیت محیط‌زیست، در تصمیمات خود مسائل محیط‌زیستی را رعایت کنند.

آن طور که کرباسی می‌گوید این برنامه آموزشی برای نخستین بار در دانشکده‌های دانشگاه تهران در بین تمامی رشته‌های دانشگاهی به اجرا گذارده خواهد شد با این امید که 23هزار دانشجوی کارشناسی و 12هزار دانشجوی ارشد و دکتری در دانشگاه تهران موفق به گذراندن این واحدهای درسی درخصوص محیط‌زیست شوند.

کد خبر 248309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز