چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ۹ سال گذشته ۶۳ پله در رتبه‌های زیست‌محیطی جهان سقوط کرده‌ایم که فکر می‌کنم تا سال ۲۰۱۴ این روند نزولی را نتوانیم جبران کنیم، از این رو شرایط زیست‌محیطی کشور بسیار نگران‌کننده است.

سقوط رتبه زیست محیطی کشور در ۹ سال گذشته

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در دیدار با رییس و معاونان صدا و سیما گفت: مدیریت‌ها در بحث منابع آب و انرژی نیازمند اصلاح هستند و در حال حاضر با توجه به شرایط نگران‌کننده محیط زیست در کشور باید بدانیم اگر می‌خواهیم بر اساس روال سال‌های گذشته حرکت کنیم با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهیم شد.

رییس سازمان محیط زیست تاکید کرد در این شرایط، آگاهی دادن هر چه بیشتر رسانه ملی به مردم از طریق پیام‌های اثرگذار محیط زیستی و پخش فیلم‌های سینمایی و مستند بسیار موثر است.

وی یادآور شد که رسانه ملی با تولید برخی برنامه‌ها می‌تواند رفتارهای غلط مردم در بحث محیط زیست را تغییر دهد. علاوه بر این، طرح این مسایل در صدا و سیما نشاط‌آور هم خواهد بود. پرداختن به محیط زیست به حدی اثر دارد که می‌تواند شکاف‌های اجتماعی و فاصله‌های نسلی را هم برطرف کند.

تشکیل ستادی اجرایی میان دو سازمان حفاظت محیط زیست و صدا و سیما برای حفظ محیط زیست و اطلاع‌رسانی آثار مطلوبی در جامعه خواهد داشت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار پیشنهاد کرد که در اخبار رسانه ملی بخشی هم با عنوان اخبار محیط زیست اختصاص یابد که این پیشنهاد با موافقت رییس رسانه ملی مواجه شد.

ابتکار در ادامه توجه هر چه بیشتر رسانه ملی به پوشش خبری نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را خواستار شد.

رسانه ملی در بحث محیط زیست عقب‌ماندگی دارد


در ادامه این دیدار عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما گفت: با وجود کارهای زیادی که در بحث محیط زیست در این رسانه صورت گرفته است اما رسانه ملی در بحث محیط زیست و اهمیتش عقب‌ماندگی دارد.

وی از کارشناسان و صاحب‌نظران سازمان حفاظت محیط زیست خواست رسانه ملی را در زمینه ارایه راهکارهای حفظ محیط زیست یاری دهند.

ضرغامی همچنین غنای هر چه بیشتر برنامه‌های رسانه ملی از قبیل افزوده شدن زیرنویس‌های اثرگذار زیست محیطی در شبکه‌های تلویزیونی و تولید برنامه‌هایی به این منظور به ویژه در شبکه تلویزیونی نسیم را خواستار شد.

در این نشست معاونان و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست هم دیدگاه‌هایی مطرح کردند. پخش هر چه بیشتر سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی و مستند و پویا نمایی‌های مربوط به محیط زیست در همه شبکه‌های تلویزیونی، پررنگ شدن میزگردها و مناظرات تلویزیونی مرتبط با محیط زیست، توجه هر چه بیشتر رسانه ملی به موضوع تنوع زیستی، برجسته کردن و معرفی مواهب طبیعی و زیست‌محیطی کشور و دخالت دادن مردم و سازمان‌های غیردولتی در مباحث زیست‌محیطی از جمله برخی از این دیدگاه‌ها بود.

همچنین در این نشست پیشنهاد شد کمیته‌ای در رسانه ملی برای تهیه پیام‌ها و برنامه‌های زیست محیطی تشکیل شود.

کد خبر 241208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز