شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

سرانجام معاون اول رئیس‌جمهور هم به بحرانی‌بودن وضعیت منابع آب کشور و محیط‌زیست اعتراف کرد و گفت: بحران آب و موضوع محیط‌زیست به ۲مسئله کلیدی و مهم کشور تبدیل شده است.

اصفهان - زاینده رود


اسحاق جهانگیری در جلسه‌ای که وزرای نیرو، جهادکشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و استانداران اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان حضور داشتند، تاکید کرد: برای حل این دو معضل، ضمن پیگیری کارهای در دست اجرا، باید برنامه و راهکاری جدی‌تر و فراتر از موضوعات جاری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید با بررسی‌های دقیق مشخص شود که آیا انتقال آب از کشورهای دیگر قابل تحقق است؟ علاوه بر این، باید طرح‌های قابل اجرا و قابل تحقق تدوین شود تا بتوان برای آن سرمایه‌گذاری کرد و در بودجه سالانه به آن اعتبار تخصیص داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه کمبود آب موجب برخی فشارها و مشکلات در جامعه به‌خصوص در استان‌های مبتلا به این بحران شده است، تأکید کرد: باید با هدف انسجام ملی و رفع این معضلات تدبیری اندیشیده شود تا میزان بروز اینگونه مسائل به حداقل ممکن کاهش یابد.

در این جلسه، مشکل و معضلات زاینده‌رود از زوایای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهایی برای برون‌رفت از شرایط بحران پیشنهاد شد.

کد خبر 244515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز