به گفته معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور وضعیت منابع تأمین آب در تابستان سال آینده نگران‌کننده است.

به‌گزارش ایسنا، حمیدرضا تشیعی، با اشاره به تداوم خشکسالی‌های اخیر در کشور و رشد روزافزون جمعیت و توسعه شهرها، گفت: در حال حاضر 517شهر در معرض تنش آبی قرار دارند و حدود ۵۴مترمکعب در ثانیه کمبود آب در کشور داریم البته با وجود این چالش‌ها، ضمن اعمال مدیریت مصرف و تقاضای آب و کنترل تولید و مصرف، در هیچ‌یک از شهرها قطعی و نوبت‌بندی آب نداشته‌ایم.

تشیعی افزود: در پی تداوم خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال قبل در حوضه‌های آبریز کشور، بیش از ۴۰ درصد افتِ روان‌آب‌های سطحی داشته‌ایم و ظرفیت آبی برخی از سدها نیز به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است که این وضعیت در کلانشهرها به‌دلیل وابستگی آنها به منابع آب‌های سطحی بسیار نگران‌کننده‌تر است.

وی گفت: برنامه‌های مدیریت تأمین و مصرف آب در قالب تأمین آب از منابع جدید نظیر حفر و تجهیز چاه‌های جدید، افزایش تأسیسات مورد بهره‌برداری، اصلاح و بازسازی و توزیع یکنواخت فشار آب در شبکه‌ها، کاهش هدر‌رفت و نشتی آب و شناسایی مشترکین پرمصرف و برخورد با آنها، از ابتدای مهر‌ماه امسال در دستور کار است.

کد خبر 246184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز