معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران از ادامه اعمال افت فشار آب در سامانه شرق تهران از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح خبر داد.

علیرضا نوذری‌پور به فارس گفت: اگرچه در سامانه شرق تهران قطعی آب اعمال نشده است، به هر حال همچنان افت فشار آب از ساعت 12شب تا 4صبح ادامه دارد. نوذری‌پور با بیان اینکه این افت فشار آب برای ارزیابی سیستم‌ها و تمرین‌ها بوده است، تأکید کرد: نگرانی‌ها بر این بود که سد لتیان را همانند سد لار از دست بدهیم که با مدیریت اعمال‌شده این موضوع مرتفع شد.

به گفته وی، با پمپاژ آب سد لار به سد لتیان توانستیم حجم مفید سد لتیان را حفظ کنیم. معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران ادامه داد: حجم مفید آب سد لار در حال حاضر از صفر گذشته است که البته یکی از دلایل کاهش حجم مفید آب در سد لار در کنار کاهش بارندگی‌ها، فرار آب از این سد است.

به گفته وی، در حال حاضر حجم آبی که در پشت سد لار وجود دارد 15میلیون مترمکعب است. نوذری‌پور با تأکید بر اینکه مردم تهران باید صرفه‌جویی 20درصدی را همچنان سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار امیدواری کرد که در انتهای سال وضعیت بارندگی‌ها مناسب باشد، تا وضعیت سد لار به حالت عادی بازگردد.

کد خبر 244008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز