همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گفت و شنود فرهنگی با اقشار مختلف مردم نقش موثری برای حل مشکلات زیست محیطی دارد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در سفر یک روزه خود به لرستان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد افزود: با کمک سازمان‌های مردم نهاد، روحانیون و دانشگاهیان و فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان نگرش مردم را نسبت به محیط زیست اصلاح کرد.

وی اظهار داشت: نقش مردم در قبال محیط زیست کلیدی است و مردم حق دارند از غذا، محیط زیست و آب و هوای سالم برخودار شوند اما در قبال آن نیز مسئولیت‌هایي دارند.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: روند فعلی مردم نسبت به محیط زیست نادرست است به گونه‌ای که مردم اکنون از طبیعت استفاده می‌کنند اما عوارضی بر جای می‌گذارند.

ابتکار استفاده بیش از اندازه از آب و کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی را از جمله موارد بهره‌برداری نادرست از طبیعت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که دولت در حوزه اقتصاد دارد و کشور شرایط دشواری را تجربه می‌کند، آسیب‌های وارده به طبیعت و بهداشت، به مردم بازمی‌گردد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با وجود مشکلات دولت، حفاظت از محیط زیست در اولویت برنامه‌های رئیس جمهوری بوده و دولت تاکنون اقدامات و دستاوردهای بزرگ و گسترده‌ای در این زمینه داشته است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر این که در موضوع محیط زیست هر استانی شرایط کاری خود را دارد، گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان‌ها به ویژه لرستان وجود دارد و این استان دارای طبیعت بکر و جاذبه‌های فوق‌العاده طبیعی است که این موضوع از یک جنبه فرصت محسوب می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر از مواهب طبیعی کشور به درستی حفاظت نشود و تخریب‌های زیست محیطی نظیر آلودگی منابع، انباشت زباله و فاضلاب در مناطق مدیریت نشود فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

ابتکار افزود: در دولت یازدهم استانداران با نگاه جامع و بلند، همه ابعاد توسعه را در کنار هم می‌بینند که این یک فرصت استثنایی برای کشور است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر خود به لرستان امروز در جلسه شورای اداری استان شرکت می‌کند و سپس از منطقه حفاظت شده کلدر واقع در سفید کوه خرم آباد بازدید دارد.

دیدار و گفت و گو با محیط‌بانان این استان و شرکت در همایش سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و تشکل‌های زیست محیطی لرستان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه ابتکار به لرستان است.

لرستان 25 درصد از تنوع زیستی ایران را در خود جای داده و کهن‌ترین تمدن تاریخی این سرزمین به شمار می‌رود.

کد خبر 280582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha