همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان برای دست یافتن به بهترین روش‌ها و فن‌آوری‌ها برای حل مشکلات زیست محیطی نیازمند همکاری دانشگاه‌ها است.

معصومه ابتکار

به گزارش ایرنا، "معصومه ابتکار" دوشنبه شب در گردهمایی دانشگاهیان و مسئولان سیستان و بلوچستان با بیان این که یکی از مهم‌ترین تحولات دولت یازدهم توجه جدی به دانشگاه و دانشگاهیان است، افزود: این قشر عظیم علمی کشور می‌توانند به عنوان کلید راه‌گشای بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات زیست محیطی باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های کشور با داشتن علم و تجربیات مبتنی بر آگاهی می‌توانند زمینه توسعه زیست محیطی و حل مشکلات این بخش را فراهم کنند، زیرا ضررهای اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی محیط زیست امروز بسیار محسوس است و برای حل آن‌ها نیازمند همکاری بیش از بیش دانشگاه‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه در دوره‌ها و سال‌های قبل مسائل زیست محیطی مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته به گونه‌ای که ما هم اینک شاهد بروز بسیاری از مشکلات در برخی نقاط کشور از جمله دریاچه ارومیه و تالاب هامون هستیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید به دلیل بحران‌های به وجود آمده زیست محیطی در کشور توجه ویژه به این بخش دارد و هم اینک زمان آن رسیده با رویکر دولت، دانشگاهیان این سازمان را در تحقق اهداف و رفع مشکلات یاری کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با توجه به تاثیرات محیط زیست در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی خوشبختانه این سازمان با وزارت علوم یک تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی در راستای حل مشکلات زیست محیطی با رویکرد کاربردی امضا کرده است.

ابتکار با بیان این که مباحث محیط زیست هیچ گونه محدودیتی ندارند، گفت: با توجه به اهمیت این بخش ما نیازمند راه‌اندازی رشته‌های تخصصی محیط زیست و میان رشته‌ای این بخش با سایر رشته‌های دانشگاهی هستیم.

وی با بیان این که در سیستان و بلوچستان شورای پژوهشی در سازمان حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده از پژوهشگران دعوت کرد با توجه به مشکلات متعدد زیست محیطی استان این سازمان را همراهی کنند.

سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه با 11 دانشکده، هشت پژوهشکده علمی، 400 عضو هیات علمی و 13 هزار دانشجو با 100 رشته و گرایش تخصصی آماده ارائه هرگونه خدمات علمی و پژوهشی است.

"علیرضا بندانی" افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان با نیم قرن تجربه و دارا بودن امکانات و نیروی تخصصی می‌تواند منشا تحول عظیم و توسعه منطقه شود.

وی با بیان این که دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌تواند با انجام پژوهش‌های مختلف راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد، اظهار کرد: این دانشگاه آمادگی هرگونه همکاری را با سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع مشکلات زیست‌محیطی دارد.

گردهمایی بزرگ سازمان حفاظت محیط زیست با دانشگاه امشب با حضور ابتکار رییس سازمان، معاونان استاندار سیستان و بلوچستان، مسئولان دستگاه‌های مختلف استان، مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و اساتید دانشگاه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد خبر 286189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha