روز گذشته درحالی که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همکاری مجلس با این سازمان را خوب ارزیابی کرد، معاون او با انتقاد از مجلس مدعی شد که نمایندگان مردم عزمی برای حل بحران گردوغبار ندارند.

نمایشگاه بین المللی محیط زیست

 رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با بيان اينكه همكاري ما با مجلس بسيار خوب است گفت: اگر صداي متفاوتي از مجلس به گوش مي‌رسد نبايد اينگونه تلقي شود كه كليت مجلس رويكرد غيرعلمي يا غيركار‌شناسي به محيط‌زيست دارد. البته مشكلاتي وجود دارد كه اميدواريم با تلاش و تعامل خوب با مجلس اين مشكلات را حل كنيم. همزمان با اظهارات ابتكار، معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط‌زيست به ايسنا گفت كه عزمي از سوي مجلس براي حل بحران گردوغبار وجود ندارد.

معصومه ابتكار، پيش از ظهر ديروز در مراسم اختتاميه چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط‌زيست كه در سالن كنفرانس شماره يك نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار شد، گفت: امسال علاوه بر بخش خصوصي بخش‌هاي دولتي ازجمله وزارت نفت و نيرو حضور چشمگيري در نمايشگاه داشتند. وي با تأكيد بر حضور وزارت نفت در نمايشگاه گفت: وزارت نفت در گذشته آلودگي‌هاي زيادي را ايجاد كرده اما اكنون تصميم به ايجاد تغييرات در عملكرد خود دارد.

احمدعلي كيخا، معاون محيط طبيعي و تنوع‌زيستي سازمان حفاظت محيط زيست، درخصوص بروز ريزگردها در كشور گفت: زماني كه تغييرات آب و هوايي رخ مي‌دهد، نمي‌توانيم بگوييم كه احتمال بروز گردوغبار به صفر مي‌رسد اما در زمان بروز اين اتفاق، دستگاه‌هاي متولي بايد مانند هر پديده ديگري ازجمله سيل، زلزله و طوفان، كمك‌رساني در اين ايام داشته باشند تا مردم كمترين آسيب‌ را ببينند.

وي ادامه داد:‌ در اين ارتباط قرار شده مديريت وضعيت با وزارت كشور، كه سازمان مديريت بحران در آن مستقر است، باشد و براي مقابله با بحران‌ها، دستگاه‌ها هماهنگي لازم را داشته باشند. معاون سازمان حفاظت محيط‌زيست با اشاره به اينكه در طول دهه‌هاي گذشته به‌دليل بي‌توجهي به حقابه زيست‌محيطي تالاب‌ها و رودخانه‌ها در زمان اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي توسعه، تالاب‌ها و رودخانه‌هاي ما دچار خشكي شده‌اند، عنوان كرد: اگر قرار باشد اتفاق چشمگيري براي مقابله با گردوغبارها رخ دهد، بايد چرخشي در سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت چه در قوه مقننه و چه در قوه مجريه صورت بگيرد.كيخا گفت: اگر واقعا ريزگردها مسئله روز جامعه ايران است و مردم خوزستان، سيستان و ساير مناطق كشور در معرض تهديد اين مسئله هستند، بايد نتيجه‌اي در مجلس و دولت ببينيم اما اينگونه نيست.

معاون طبيعي سازمان حفاظت محيط‌زيست با بيان اينكه با دست خالي و بدون اعتبار نمي‌توانيم كاري انجام دهيم گفت: بودجه ما در حالي در مجلس شوراي اسلامي تصويب مي‌شود كه مجلس پولي براي مقابله با ريزگردها اختصاص نداده است و با اين وضعيت حداقل‌ اقداماتي كه انجام مي‌شده است نيز متوقف خواهد شد.

کد خبر 288214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha