همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه هیچ محدودیتی جهت مقابله با گروهک های معاند و تکفیری ندارد.

سلامی

به گزارش ایسنا، سردار سلامی در نشستی خبری، در تبیین رویکرد سپاه برای مقابله با گروه های تروریستی و تکفیری که در کشورهای همسایه پناه گرفته و بعد از شرارت به آنجا می گریزند افزود: ما معتقدیم هر کشوری باید تعهدات و مسئولیت های خود را در قبال امنیت داخلی و همچنین امنیت کشورهای همسایه به رسمیت بشناسد و امنیت مناطق مرزی یک مفهوم و خواستگاه و نیازی مشترک بین کشورهای همجوار است.

وی گفت: اصولا اساس کار سپاه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر نیست.

سلامی همچنین تصریح کرد: وقتی احساس کنیم همسایگان ما قادر نیستند به تعهدات خود عمل کنند یا این‌که اراده ای برای اجرای آنها وجود ندارد، در هر صورت ما مجبور به برخورد با دشمنان خود هستیم و اولویت ما برای مواجه با دشمنانی که از آن سوی مرزها وارد می شوند، این است که خود سیستم های امنیتی آن کشورها مانع رشد و توسعه ی این گروهک ها شوند و از اقدامات آنها جلوگیری شود.

جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: ما مرزهایمان را مستحکم می کنیم و گروه های معاند بدانند ما سایه به سایه آنها را تعقیب می کنیم و تحرکات شان را زیر نظر داریم و هر نقطه ای که باشند آن ها را پیدا خواهیم کرد و اگر دست از شرارت بر ندارند بدون شک سپاه هیچ محدودیتی را برای خود جهت مقابله با آن ها قائل نمی شود.

وی گفت: خوشبختانه امروز سیستان و بلوچستان، با مشارکت بومیان و طوایف از امنیت بالایی برخوردار شده و از استانداردهای خوب و بالایی در خصوص امنیت برخوردار است و این با مشاهده ی توسعه و پیشرفت مردمان به وضوح قابل مشاهده می باشد.

سلامی بیان کرد: نظام اولویت خود را برای رفع محرومیت ها و ارتقای سطح استانداردهای زندگی متمرکز کرده و این استان نیز در چند سال اخیر به غیر از برخی تحرکات مرزی که آن هم در خارج مرزها پشتیبانی می شود از ثبات امنیتی خوبی بر خوردار بوده است.

کد خبر 275020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha