همشهری آنلاین: ۷ دستاورد امدادی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار پاکپور رونمایی شدند.

اخوان

به گزارش تسنیم سردار اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در سومین نمایشگاه تخصصی توانمندی بهداری در رزم با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه‌های گذشته گفت: ما به دنبال شرایطی هستیم که بتواند پاسخگوی نیازهای واقعی ما در میدان رزم باشد.

وی با بیان اینکه ما در نمایش دستاورد عرصه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را مورد توجه قرار می‌دهیم، اظهار داشت: سرعت در به کاربردن توانمندی‌های بهداری در رزم از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما تلاش می‌کنیم که این حوزه با خلاقیت فعالیت کنیم.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما فناوری‌های خود را در بیمارستان‌ها و بهداری‌ها به کار می‌گیریم تا نواقص موجود را برطرف کنیم. ما همچنین براساس راهبردی کلی کشوری به دنبال بومی‌سازی هستیم چرا که بسیاری از تجهیزات وارداتی پاسخگوی نیازهای ما نیست. چنین دیدگاهی موجب صرفه اقتصادی نیز می‌شود.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: اخلاق پزشکی، حقوق بیمار و استانداردسازی از مهمترین اهداف ماست و مقاوم‌سازی سازه‌ها و تجهیزات سامانه‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

وی همچنین دستاوردهای معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه را به شرح زیر تشریح کرد:

- آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری نوین بهداشتی، امدادی و درمانی

- شناسایی محاسن، معایب و نواقص برای رفع موانع و مشکلات

- شناساندن سامانه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی در کلیه سطوح رزم

- افزایش توان و آمادگی رزم و دفاع همه جانبه مراکز و بیمارستانهای تابعه

- مطالعه، تحقیق و تولید این سازه‌ها در نیروی زمینی موجب صرفه‌جویی در هزینة‌ها شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

- ارتقاء سطح آموزش‌ها و مهارت‌های کارکنان

- معرفی توانمندی‌ها

- هم‌اندیشی فرماندهان

- ایجاد هماهنگی بین بخشی

- تهیه اسناد راهبردی

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات این معاونت در ساخت تجهیزات درمانی و بهداری از رونمایی پست‌امداد سیار خودرویی ارتقا یافته، آمبولانس زرهی، واحد امداد جراحی حیات‌بخش متحرک، تیم واکنش سریع بهداشت، بیمارستان 50 تخت‌خوابی، بیمارستان 60 تخت‌خوابی و تله‌‌مدیسین خبر داد و تاکید کرد: این دستاوردها براساس نیازهای روز ارتقاء پیدا کرده‌اند.

در پایان سرداد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به همراه میهمانان این نشست از نمایشگاه تخصصی توانمندی بهداری در رزم بازدید کرد.

کد خبر 273333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha