همشهری آنلاین: یک منبع امنیتی در صلاح الدین عراق از آزاد سازی شهر طوزخورماتو به دست نیروهای پیشمرگه کرد و مردمی خبر داد.

پاکسازی کامل شهر طوزخورماتو عراق از تروریست های داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی الیوم الثامن ، این منبع اعلام کرد نیروهای پیشمرگه با حمایت های مردمی توانستند با آزادسازی 45 روستای شهر طوزخورماتو این شهر را به طور کامل از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

این منبع افزود نیروهای پیشمرگه و مردمی درگیری هایی نیز پیش از عید قربان با گروه تروریستی داعش داشته اند و هنوز این درگیری ها ادامه دارد.

گفتنی است عراق در پی تسلط کامل افراد مسلح داعش بر استان نینوا از اواسط ژوئن 2014 و پیشروی به طرف استان صلاح الدین و تسلط بر برخی مناطق این استان شاهد ناپایداری امنیتی و درگیری های شدید بود اما نیروهای امنیتی اخیرا بسیاری از این مناطق را ازکنترل داعش خارج کرده اند.

هلاکت بیش از ۷۰ تروریست داعش در عراق

در حملات هوایی نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در روزهای پنجشنبه و جمعه 62 شبه نظامی داعش کشته شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی ، منابع نظامی محلی اعلام کردند دست کم 25 شبه نظامی عضو داعش در حملات هوایی به مواضع این گروه نزدیک شهر کردنشین کوبانی ( عین العرب ) در مرز سوریه کشته شدند.

این منابع افزودند: دو دستگاه خودروی متعلق به گروه داعش پس از حملات هوایی نیروهای ائتلاف به بخش شرقی کوبانی منهدم شدند.

آنها تاکید کردند : « شبه نظامیان داعش تنها بخشی از شرق کوبانی را تصرف کرده و نتوانسته اند به قسمت های دیگر این شهر پیشروی کنند . درگیری با داعش در بخش جنوبی کوبانی ادامه دارد.»

منابع پلیس محلی نیز اعلام کردند در پی انفجار خودروی حامل مواد منفجره در استان دیاله در شرق عراق دست کم هفت نفر از جمله پنج افسر پلیس کشته و 11 نفر از جمله سه نیروی پلیس زخمی شدند.

این منابع گفتند: حال برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

در یک عملیات امنیتی در استان صلاح الدین عراق ده نفر از تروریستهای مسلح داعش در جنوب تکریت در 170 کیلومتری شمال بغداد به هلاکت رسیدند .

به گزارش خبرگزاری نهرین از صلاح الدین ،‌منابع امنیتی در استان صلاح الدین با اعلام این خبر افزودند :« نیروهای امنیتی عراق عصر روز پنج شنبه در منطقه سید غریب در جنوب تکریت به یک مرکز تجمع داعش حمله کردند و ده نفر از افراد مسلح این گروه تروریستی را کشتند .»

از سوی دیگر منابع امنیتی و نظامی عراق اعلام کردند گروه تروریستی داعش طی دو روز آینده به شهر کرکوک حمله خواهد کرد.

این منابع افزودند :« تحرکات اخیر این گروه در منطقه و همچنین اطلاعات رسیده از منابع موثق نشان می دهد تروریستها قصد حمله همه جانبه به این شهر را دارند .»

داعش که کنترل بخش هایی از سوریه را به دست دارد از دهم ژوئن به سمت عراق پیشروی کرده است.

در حملات داعش در عراق بیش از هزار و 400 نفر کشته شده و یک میلیون و 200 هزار عراقی از جمله ترکمن ها ، عرب ها ، مسیحیان و ایزدی ها از خانه هایشان فرار کرده اند.

طی یک عملیات امنیتی در منطقه سنجار در غرب موصل 15فرد مسلح داعش کشته شدند .

به گزارش خبرگزاری السومریه نیوز از دهوک، نیروهای امنیتی با اعلام این خبر افزودند نیروهای امنیتی به یکی از مراکز داعش در روستاهای جنوب سنجار واقع در 120 کیلومتری غرب موصل حمله کردند و 15 فرد مسلح داعش را به هلاکت رساندند .

مجدل رشو سخنگوی نیروهای حفاظتی سنجار افزود : در این عملیات چندین خودروی نظامی تروریستها منهدم شد .

منطقه سنجار طی مدت گذشته شاهد چندین عملیات مسلحانه علیه تروریستهای مسلح داعش بود که جنگجویان ایزدی علیه تروریستها انجام دادند. بیشتر اهالی منطقه سنجار ایزدی هستند.

شبکه تلویزیونی العراقیه به نقل از وزارت دفاع عراق از هلاکت نوزده تروریست گروه داعش و انهدام پنج دستگاه خودروی آنها در منطقه الجلام در سامراء خبر داد.

کد خبر 274436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha