جمعه ۲۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: میانگین تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره از سوی شهرداری تهران، در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 68درصد افزایش یافته‌است.

روند رو به رشد درخواست صدور پروانه ساختمانی در تهران در حالی است که بخش مسکن از اوایل سال گذشته به دلایل مختلف از جمله افزایش  تقاضا و کاهش عرضه،  وضعیت نابسامان و بعضا نرخ های سرسام‌آوری را  تاکنون  تجربه کرده است.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در این باره به همشهری گفت:  در حالی که تعداد پروانه‌های صادره از سوی شهرداری در فروردین ماه سال 85 معادل 694 مورد و در اردیبهشت  همان سال،  یکهزار و438  پروانه بوده است، این رقم در فروردین امسال، به یکهزار و 98 مورد و  در اردیبهشت ماه به 2 هزار و 557 مورد رسیده است.

فرزان شیران بیگی افزود: به بیان دیگر مقایسه آمار فوق نشان می‌دهد  که تعداد پروانه‌های ساختمانی،  در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/58 درصد و در اردیبهشت ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال  قبل 8/77 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پروانه های صادره از سوی شهرداری به لحاظ میزان متراژ  نیز طی این مدت  وضعیتی مشابه داشته و در حالی که در فروردین سال 85 حدود 597 هزار متر مربع و اردیبهشت همان سال یک میلیون و 112  هزار متر مربع پروانه ساختمانی صادر شده است، این رقم در سال 86  افزایش یافته و فروردین امسال،  صدور یک میلیون و 49 هزار متر مربع و اردیبهشت ماه نیز صدور 2 میلیون و 234 هزار متر مربع پروانه ساختمانی را نشان می‌دهد.

مدیر کل تدوین ضوابط و صدور پروانه شهرداری افزود:  به بیان دیگر متراژ ساختمانی پروانه‌های صادره از سوی شهرداری، در  فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6/75 درصد و اردیبهشت ماه  نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 101 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی همچنین گفت: در حالی که  فروردین سال گذشته تنها برای4 هزار و 319 واحد مسکونی و اردیبهشت ماه نیز برای 7 هزار و 800 واحد مسکونی پروانه صادر شده بود، این رقم در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته و فروردین امسال برای 6 هزار و 888 واحد مسکونی و  اردیبهشت ماه نیز برای 15 هزار و 674 واحد پروانه صادر شده است.

شیران بیگی درصد افزایش  واحدهای مسکونی حاصل از صدور پروانه در دو ماهه نخست سال جاری را نسبت به سال قبل مطلوب دانست و گفت: فروردین امسال به لحاظ تعداد واحدهای مسکونی حاصل از صدور پروانه نسبت به سال قبل، 5/59 درصد و اردیبهشت ماه  نیز 101 درصد  افزایش نشان می‌دهد که میانگین افزایش از حیث تعداد واحدهای مسکونی  طی دو ماه نخست امسال در مقایسه با  سال قبل حدود 80 درصد است.

وی به صدور پروانه برای 82 هزار و 162واحد مسکونی در سال84 و  همچنین  101 هزار و 518 واحد مسکونی در سال 85 اشاره کرد و  گفت: صدور پروانه ساختمانی در سال 85 نسبت به سال 84 به لحاظ تعداد واحد مسکونی، بیش از 20 درصد افزایش نشان می‌دهد، ضمن اینکه برای سال جاری شرایط بسیار بهتری پیش بینی می‌شود.

شیران بیگی گفت: مقایسه صدور پروانه ساختمانی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته  تداوم رو به رشد در طول سال را نشان می‌دهد و از این رو می‌توان نتیجه گیری کرد که قطعا امسال برای تعداد واحد‌های بیشتری پروانه ساخت صادر خواهد شد و به تبع آن شاهد رونق ساخت و ساز در شهر خواهیم بود.

کد خبر 27023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز