جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه‌ شهری: مدیر کل حقوقی شهرداری تهران از کاهش ساخت و ساز غیر مجاز، در پی همکاری و تعامل اخیر میان قوه قضائیه و شهرداری تهران خبر داد.

وی در این باره به همشهری گفت: همکاری و تعامل سازنده میان شهرداری و قوه قضائیه در برخورد با تخلفات ساختمانی، کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران را به دنبال داشته است.

وی افزود: به موجب ماده 55 قانون شهرداری‌ها جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز جزو وظایف شهرداری است و با تعاملی که اخیرا با مقامات قضایی به ویژه دادستان محترم تهران به عمل آمده است، در حال حاضر حمایت قضایی از اقدامات و پیگیری‌های شهرداری در این زمینه افزایش یافته است و با جدیت تمام از ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق 22 گانه تهران جلوگیری می‌شود.

نوروزی همچنین با تشریح مشکلات قبلی و بهبود وضعیت درپی تعامل مدیریت شهری و قوه قضائیه گفت: یکی از مشکلاتی که قبلا در رابطه با جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز وجود داشت این بود که سازندگان پس از صدور احکام مربوط به تخلفات ساختمانی بعضاً به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کردند و در مواردی با کسب دستور از شعب دیوان، در واقع اقدامات شهرداری در رابطه با جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز متوقف می‌شد.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران از آغاز پذیرش مسئولیت شهرداری مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز افزود: در جلساتی که با مسئولین دیوان عدالت اداری داشتیم، با تفاهمی‌که صورت گرفت این مشکل تا حد زیادی حل شد و مقرر گردید، شعب دیوان با در نظرگرفتن ضوابط و مقررات شهرسازی عمل کنند.

وی افزود: برای نمونه اداره کل حقوقی شهرداری تهران از طریق هماهنگی با مقامات قضایی توانسته است حمایت قضایی را در جلوگیری از ساخت و سازهای پهنه شمالی شهر و حفظ حریم پایتخت جلب کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، بحث‌هایی درباره پهنه شمالی شهر و ساخت و سازهای بالاتر از خط محدوده شهر صورت گرفته است و ساخت و سازها در حال حاضر با تعیین خط محدوده شهر و نصب بنچ مارک ( میله گذاری) و علائم هشداردهنده عدم ساخت و ساز خارج از محدوده  شمالی، کاملا تحت کنترل قراردارد.

مدیر کل حقوقی شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه در گذشته برخی آراء کمیسیون ماده 100 به عنوان کمیسیون رسیدگی به تخلفات ساختمانی در دیوان عدالت اداری نقض می‌شد گفت: با هماهنگی و تعامل صورت گرفته در حال حاضر این موضوع به یک تعادل مناسب رسیده و مشکلات تا حد زیادی رفع شده است و دیوان عدالت اداری نیز مصمم به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است و این باعث شده است تا ساخت و ساز غیر مجاز تا حد زیادی مهار شود.

شورای حل اختلاف شهرداری

مدیر کل حقوقی شهرداری تهران همچنین از تاسیس شورای حل اختلاف ویژه شهرداری خبر داد و گفت: با تعاملی که اخیرا با دادگستری تهران و مسئولین شورای حل اختلاف تهران برقرار کرده ایم، قرار شده است، ‌شورایی تحت عنوان شورای حل اختلاف ویژه شهرداری تاسیس شود.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات امر فراهم شده است گفت: این کار باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون از طریق محاکم و دادگا‌ه‌ها رفع و رجوع می‌شود و تابع تشریفات دادرسی طولانی است، از طریق این شورا با سرعت پیگیری و به مشکلات مردم رسیدگی شود و تکلیف پرونده‌های مورد اختلاف مردم با شهرداری از طریق این شورا در کوتاه مدت مشخص گردد.

کد خبر 29164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز