گروه اقتصادی: به منظور رفع مشکل تأمین مسکن افرادی که کارمند،‌ کارگر و حقوق‌بگیر هیچ نهاد و ارگانی نیستند، با ابلاغ دستورالعمل اجرایی از سوی مسئولان وزارت تعاون، تعاونی‌های مسکن محلی در کشور راه‌اندازی می‌‌شوند.

معاون دبیر کل اتاق تعاون مرکزی با بیان این مطلب گفت: تمامی افراد فوق که در تعاونی‌های مسکن اداره‌های سطح کشور عضو نیستند، می‌توانند به عضویت تعاونی‌های مسکن محلی در بیایند.

به گفته ابراهیم تهرانی، پس از ابلاغ دستورالعمل فوق که به زودی انجام خواهد گرفت تمامی موارد تاسیس تعاونی‌های مذکور از جمله تعیین میزان حداقل سهام و انتخاب هیات مدیره اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون 13 هزار و 700 تعاونی مسکن در سطح کشور وجود دارد که 6600 تعاونی فعالند.

وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی به صورت اجاره‌ای 99 ساله از سوی تعاونی‌ها، گفت: بر اساس تبصره 6 قانون بودجه هیچ تعاونی حق ساخت و عرضه مسکن خارج از چارچوب تعیین شده را ندارد.

همچنین تهرانی در خصوص تسهیلات قابل ارائه به صادرکنندگان خدمات فنی و حرفه‌ای به ویژه در بخش ساختمان،‌اظهار کرد: به این افراد معادل 8 درصد جایزه صادراتی از خطوط اعتباری بانک توسعه صادرات با بازپرداخت 8 ساله اعطا می‌شود.

به گفته معاون مدیر کل اتاق تعاون مرکزی، مشکل ضمانتنامه این افراد با کمک صندوق ضمانت صادرات به صورت 3 درصد نقد و 97 درصد سفته حل شده است.

وی افزود: برای تجهیز کارگاه‌ها نیز معادل 10 درصد مبلغ قرار داد با نرخ لایبر به اضافه  معادل 5/4 درصد کارمزد تسهیلات با بازپرداخت 3 ساله، در اختیار شرکت‌های مهندسی ساختمان برای کارهای طراحی قرار می‌گیرد.

کد خبر 27821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز