چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرنگار سی ان ان گفت اگرچه اوضاعی که اکنون در فرگوسن شاهد هستیم در مقایسه با روزهای دیگر بسیار آرام‌تر شده است اما بحران ابعاد دیگری پیدا کرده است.

Ferguson - Missouri

به گزارش سی ان ان، جورج هاول گفت در بعد فیزیکی نیز اگرچه شاهد آرامش در فرگوسن بودیم اما این آرامش تا نیمه شب بود.

به گفته پلیس عده‌ای شروع به پرتاب کردن بطری و اشیاء دیگر کردند اما پلیس در اقدامی استراتژیک تنها برضد افرادی اقدام کرد که به طور مشخص برای برهم زدن نظم تلاش می‌کردند.

پلیس همچنین اعلام کرد تهدیدی برای کشتن یک افسر پلیس وجود دارد با این حال پلیس توانست در این ارتباط سلاح‌هایی را توقیف و بازداشت‌هایی در این ارتباط صورت دهد.

وی گفت تحول دیگر اینکه اریک هولدر دادستان کل آمریکا روز چهارشنبه به فرگوسن سفر می‌کند.

وی همچنین قول داده است که درباره حوادث اخیر در فرگوسن تحقیقاتی فدرال صورت گیرد.

همچنین سئوالاتی درباره تحقیقات محلی وجود دارد و اینکه دادستان منطقه سنت لوییس می‌تواند به طور منصفانه و بی‌طرفانه این پرونده را پیش ببرد.

اریک هولدر قول داده است تحقیقاتی کامل درباره مرگ مایکل براون جوان سیاه پوست هجده ساله آمریکایی صورت گیرد که به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

رابرت مک کالا دادستان سن لوییس نیز قول داده است که تحقیقات عادلانه و بی طرفانه باشد.

وی که طی بیست و سه سال گذشته دادستان کل این منطقه بوده است مسئول اصلی هر گونه تشریفات قضایی درباره تیراندازی به مایک براون است. با این حال معترضان خواستار آن هستند که مک کالا این پرونده را به علت مناسبات بسیار نزدیکی که با اداره پلیس دارد پیگیری نکند.

جمیله نشید عضو سنای ایالت میسوری در اظهاراتی گفت مک کالا باید به طور داوطلبانه از این پرونده فاصله بگیرد مردم فرگوسن و جامعه سیاه پوستان آمریکایی این اطمینان را ندارند که مک کلا در این باره عملکردی منصفانه و عادلانه خواهد داشت.

نشید همچنین خواستار آن شده است که دادستانی ویژه برای مدیریت این پرونده منصوب شود.

با این حال مک کالا در اظهاراتی گفته است هیچ کس از جمله من نمی‌تواند هیچ پیامدی مشخص را برای این مذاکرات در نظر بگیرد. چندین عضو از خانواده مک کالا عضو نیروی پلیس هستند. از جمله این افراد پدر خود مک کالا است که در سال هزار و نهصد و شصت و چهار هنگامی که در ماموریت بود کشته شد. مردی که مجرم شناخته شد یک سیاه پوست بود.

چارلی دلی از مسئولان شهرداری سنت لوییز می‌گوید مردم اطمینان خاطر ندارند که این فرد متعهد به برقراری عدالت است و مهم است که این مسئله به رسمیت شناخته شود.

ده هزار نفر با امضای یک نامه آنلاین خواستار برکناری مک کالا از این پرونده شده اند.

با این حال دفتر مک کالا در بیانیه ای اعلام کرد مک کالا هر چهار سال یک بار براساس آرا انتخاب شده است. مسئولان منطقه سنت لوییس به وی اطمینان دارد و وی به اجرای وظایف خود ادامه خواهد داد.

جرج هاول خبرنگار سی ان ان گفت براساس اطلاعاتی که به تازگی دریافت شده است جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری در اظهاراتی گفته است قصد ندارد از مک کالا بخواهد از این پرونده دوری کند. بنابراین هیچ فشاری سیاسی در این باره اعمال نخواهد شد.

کد خبر 269507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha