همشهری آنلاین: هزاران معترض در بیش از صد شهر آمریکا راهپیمایی کردند تا اعتراض خود را به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح به دست پلیس در میسوری، ابراز کنند.

ferguson

به گزارش پرس تي وي، راهپيمايي هاي گسترده اي در نيويورک، بوستون، سنت لوئيز و فيلادلفيا صورت گرفت.

معترضان از پليس به علت شليک به مايکل براون نوجوان سياه پوستي که کاملا غيرمسلح بود، انتقاد کردند و خواستار متوقف شدن کشتار رنگين پوستان شدند.

در همين حال تدابير امنيتي در شهر فرگوسن جايي که اين شليک مرگبار صورت گرفت به پليس ايالتي واگذار شده است.

اين تصميم پس از اعتراضات خشونت آميز شبانه در اين ناحيه، اتخاذ شد. برخورد تند پليس محلي با معترضان نيز با انتقاد مواجه شده است.

گلن فورد تحليلگر مي گويد مردم فرگوسن و جمعيت سياه پوست کل آمريکا درک نادرستي از رفتار پليس ندارند، آنها مي‌دانند که با رفتاري غيرانساني مواجه شده‌اند، ساکنان سياه پوست اين شهر مي دانند که با آنها همچون شهروندان رده دوم رفتار شده است.

نبود شفاف سازي درباره چگونگي کشته شدن مايکل براون هجده ساله، موجب برافروختن خشم سياه پوستان شده است. خودداري پليس از انتشار نام پليس متخلف به دلايل امنيتي، نيز به اين خشم و نارضايي دامن زده است.

اين اعتراضات يادآور اعتراضات مشابهي است که به کشته شدن ترايوان مارتين نوجوان سياه پوست ديگري در فلوريدا در دو سال قبل، صورت گرفت.

گلن فورد مي‌گويد در سال‌هاي اخير طغيان مردم در آمريکا عمدتا عليه خشونت پليس بوده است. اين مسئله به واقعيتي تکراري در زندگي مردم تبديل شده است.

باراک اوباما،‌ رئیس جمهور امریکا‌، روز پنجشنبه از ساکنان شهر فرگوسن در ایالت میسوری خواست آرامش خود را حفظ کنند.

وی گفت: وزارت دادگستری و پلیس فدرال امریکا (اف.بی.آی.) به همراه مقامات محلی سرگرم بررسی علت بروز این حادثه هستند.

کد خبر 268843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha