همشهری آنلاین: خبرنگار ارشد رسانه‌ای شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفت: خبرنگاران جنگی سایر کشورها اکنون به شهر فرگوسن آمریکا آمده‌اند تا از ادامه خشونت‌ها و درگیری‌ها در این شهر گزارش تهیه کنند.

درگیری در فرگوسن آمریکا

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، برایان سلتر، خبرنگار ارشد رسانه‌ای این شبکه، در گفتگوی زنده با مجری این شبکه در رابطه با وضعیت جنگیِ حاکم بر شهر فرگوسن در ایالت میسوری که در آن یک جوان سیاهپوست، هشت روز پیش، به دست یک افسر سفیدپوست کشته شد و از آن پس، تظاهرات اعتراض‌آمیز در آن همچنان ادامه دارد، گفت: تا کنون دست‌کم سه خبرنگار در فرگوسن دستگیر شده‌اند، که حداقل یکی از آنان، خبرنگار جنگی خارجی بوده است.

وی افزود: این بسیار گویا است که خبرنگاران جنگی از سایر کشورها اکنون به حومه شهر (بزرگ) سنت لوئیس آمده‌اند تا وقایع و درگیری‌های فرگوسن را پوشش خبری بدهند.

سلتر گفت: من با یکی از خبرنگاران خارجی از شبکه الجزیره صحبت کردم که به من گفت من شاهد شلیک گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان در پاکستان بوده‌ام، اما تا به حال ندیده بودم در آمریکا نیز گاز اشک‌آور به سوی مردم شلیک شود.

مجری گفت: نتایج کالبد شکافی مستقلِ جسد مایکل براون نشان داده است که به این جوان سیاهپوست شش بار شلیک شده، که چهار گلوله به دست راست و دو گلوله نیز به ناحیه سر او شلیک شده است. تمام این گلوله‌ها از روبرو به سمت این جوان شلیک شده است. یکی از گلوله‌ها به ناحیه بالای سر او اصابت کرده که نشان می‌دهد در هنگام شلیک این گلوله، سر او رو به پایین بوده است. این بدان معنا است که پلیس از بالا به پایین شلیک می‌کرده، سر این جوان پایین بوده، یا وی در حال دویدن و هجوم به سمت نیروی پلیس بوده است. از این رو نتیجه این کالبد شکافی، به تنهایی، گویای تمام حقایق نیست و لذا هنوز ابهاماتی در این خصوص وجود دارد.

برایان سلتر افزود: ما شاهد بوده‌ایم که بار دیگر خبرنگاران در فرگوسن با تهدید و ارعاب (پلیس) مواجه شده‌اند.

وی اضافه کرد: من تا به حال چنین چیزی را که امشب در فرگوسن مشاهده کردم، ندیده بودم که یک تیم خبرنگاری در این شهر، همراه با محافظان امنیتیِ خصوصی که برای خودش استخدام کرده بود، حرکت می‌کرد که به خودیِ خود حاکی از شرایط کاملاً غیر عادی و خطرناک در این شهر برای خبرنگاران است.

هرج و مرج در این شهر موج می زند. نیروهای پلیس، خبرنگاران را (برای مرعوب ساختن‌شان) دستگیر و پس از مدت کوتاهی، آنان را آزاد می‌کنند. سلتر افزود: اگر خبرنگاران تحت چنین فشارهایی از طرف پلیس قرار می‌گیرند و با بازداشت و ارعاب مواجه می‌شوند، حتماً مردم عادی و تظاهرکنندگان، اینگونه فشارها و تهدیدها را از جانب نیروهای پلیس، بیشتر احساس می‌کنند.

مجری این شبکه در خاتمه در رابطه با اوضاع تقریباً جنگی که بر شهر فرگوسن حاکم شده است گفت: یکی از خبرنگارانِ ما گزارش داده است که هنگام حرکت با نیروهای پلیس، صدای تیراندازی شنیده است که حاکی از آن است که احتمالاً برخی از تظاهرکنندگان نیز به سوی پلیس شلیک می‌کرده‌اند.

این خبرنگار افزود: ما همچنین می‌دانیم برخی از افرادی که در میان تظاهرکنندگان بودند، سلاح گرم با خود حمل می‌کردند. البته اکثریت قاطع کسانی که این‌جا تجمع کرده بودند، به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کردند، اما بعضی از نقش‌آفرینانِ «بد» نیز در میان جمعیت وجود داشتند.

کد خبر 269234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha