همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان در واشنگتن در همبستگی با معترضان در فرگوسن در برابر کاخ سفید تجمع کردند. دو هفته پیش یک افسر سفیدپوست پلیس یک نوجوان سیاهپوست را با شلیک شش گلوله در شهرگوسن به قتل رساند.

 Ferguson

به گزارش  شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شماری از معترضان با تجمع در برابر کاخ سفید در شهر واشنگتن آمریکا خواستار اصلاح مقررات و روش‌های آموزش پلیس شدند. دو هفته پیش یک افسر سفیدپوست پلیس مایکل براون نوجوان سیاهپوست را با شلیک شش گلوله به قتل رساند. معترضان می گویند خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در آمریکا مسئله ای است که باید حل شود.

یک تظاهرکننده گفت سیاهپوستان در آمریکا زندگی سختی دارند زیرا همیشه باید در ترس از پلیس زندگی کنند.

تظاهرات مردم در فرگوسن ایالت میسوری همچنان ادامه دارد. در جریان ناآرامیهای این شهر دهها نفر بازداشت و دست کم یک نفر هم کشته شد. تظاهرکنندگان می گویند باید افسر پلیس که مایکل براون را کشت محاکمه شود.

کریس کینگ از فعالان اجتماعی تاکید کرد جدای از مسئله نژاد، آمریکا باید بحثهای عمیقتری درباره روابط خود با اقلیتها و نحوه برخورد پلیس با اقلیتها برگزار کند.

کریس کینگ گفت ما همه برابر هستیم و نباید با کسی غیرمنصفانه برخورد شود. جان هر کسی با ارزش است و وحشتناک است وقتی می بینیم فردی بدون اینکه تهدیدی محسوب شود، به ضرب گلوله پلیس کشته شود.

یک تظاهرکننده دیگر گفت خشونت پلیس اصلا قابل قبول نیست زیرا پلیس در حالی سیاهان را می کشد که آنها تسلیم شده و خطری ندارند. رویکرد پلیس نژادپرستانه است. ما خواستار عدالت برای مایکل براون هستیم.

کد خبر 269616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha