پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرات معترضان در دوازدهمین شب متوالی در شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا ادامه یافت. پلیس آمریکا علیه معترضان از گاز اشک آور و همچنین گلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کند.

ferguson

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، ساکنان شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمريكا در دوازدهمین شب متوالی به خیابان‌ها رفتند و به قتل یک نوجوان سیاهپوست بدست پلیس این منطقه اعتراض و درخواست کردند عامل قتل این نوجوان سیاهپوست بسرعت بازداشت و عدالت درباره پرونده وی اجرا شود.

ferguson

روز چهارشنبه دادگاهی که پرونده قتل این نوجوان سیاهپوست را بررسی می‌کند اظهارات شاهدان پرونده را استماع کرد. همزمان اریک هولدر دادستان کل آمریکا به شهر فرگوسن رفت و با خانواده مایکل براون نوجوان سیاهپوست و فعالان حقوق مدنی این شهر دیدار و گفتگو کرد.

دادستان کل آمریکا قول داد تحقیقات جامع و بی‌طرفانه‌ای درباره قتل این نوجوان انجام شود.

تداوم تظاهرات معترضان در شهر فرگوسن نیروی پلیس این منطقه از آمریکا را وادار کرده است که علیه معترضان از گاز اشک آور و همچنین گلوله‌های پلاستیکی استفاده کند.

تاکنون از صدها نفر در باره کشته شدن این جوان سیاهپوست بازجویی شده است . سومین کالبد شکافی از جسد وی هم ، بصورت مستقل، توسط پزشکان قانونی فدرال صورت گرفت.

در همین حال یک افسر پلیس امریکا به علت گرفتن لوله تفنگش به سمت یک تظاهر کننده غیرمسلح در اعتراضات فرگوسن تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

این اقدام پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این حادثه یک افسر سفید پوست که به شدت عصبانی است سلاح خود را به سمت معترضان و گروه‌های خبری می‌گیرد و فریاد می‌زند عقب بروید عقب بروید اگر نه همه شما را می‌کشم.

این حادثه درست پیش از نیمه شب سه شنبه در جریان اعتراضات برضد خشونت پلیس در فرگوسن در حاشیه این شهر روی داد.

کد خبر 269526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha