یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مردم با وجود اعلام منع‌ آمد و شد در خیابان‌های فرگوسن به خیابان‌ها آمده و به اعتراض نسبت به رفتار پلیس آمریکا ادامه داده‌اند. آنها در خیابان‌ها شعار می‌دهند: عدالت وجود ندارد، صلح و آرامش وجود ندارد، مقررات منع آمدوشد نمی‌خواهیم.

ferguson

ferguson

به گزارش خبرگزاری رویترز از فرگوس ، در حالی‌که دقایقی از آغاز اجرای مقررات منع آمدوشد در شهر فرگوسن می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی‌ست صدها نفر از معترضان همچنان در زیر بارش شدید باران در خیابان‌ها باقی مانده‌اند و شعار می‌دهند:‌ عدالت وجود ندارد، صلح و آرامش وجود ندارد، مقررات منع آمدوشد نمی‌خواهیم.

برخی دیگر نیز از شعاردهندگان می‌خواهند به سمت نیروهای پلیس که در نزدیک آنها موضع گرفته‌اند، نزدیک نشوند.
پلیس شمار معترضانی که هنوز خیابانها را ترک نکرده اند بالغ بر 150 تن برآورد کرده‌است .

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ،رئیس پلیس از مردم خواسته‌است از خانه‌های خود خارج نشوند و تظاهرات نکنند.

او همچنین گفته بود از گاز اشک آور و زور برای مقابله با حضور مردم در خیابان‌ها استفاده نخواهد شد.با وجود این تصاویر به خوبی نشان می‌دهد پلیس به سمت چند نفری که با وجود ممنوعیت آمدوشد بیرون آمده‌اند؛ گاز اشک آور شلیک کرد.

هم اکنون فضای شهر بسیار امنیتی شده‌است. گفته مي‌شود حدود دویست نفر به‌رغم ممنوعیت آمدوشد در خیابان‌ها علیه خشونت پلیس تظاهرات می‌کنند. پلیس شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

خبرنگار سی ان ان که در محل حاضر است اما به علت شرایط خاص منطقه به صورت تلفنی گزارش می‌دهد، تصویر برخواستن دود به هوا را نشان داد که هنوز معلوم نیست ناشی از چیست. دود از نزدیکی پمپ بنزین به هوا بلند شده‌است.

گزارشگر فرانس بیست و چهار در واشنگتن نيز گفت سرکوب‌گری‌های پلیس در ایالت میسوری آمريكا برای آرام‌کردن ناآرامی‌های منطقه فرگوسن بی‌نتیجه بوده‌است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، فیلیپ کروتر،گزارشگر اين شبكه درخصوص اعلام وضع فوق‌العاده و نوعی آتش‌بس در ایالت میسوری و احتمال بازگشت آرامش به شهر فرگوسن گفت: این وضع فوق‌العاده که از سوی فرماندار ایالت میسوری اعلام شده‌است، اندکی زیاده‌روی محسوب می‌شود اما اعلام این آتش‌بس کوتاه می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

اما باید توجه داشت عملکرد نیروی پلیس و تجهیز شدید آنها طی هفت روز ناآرامی‌های گذشته که با کشته‌شدن مایکل براون آغاز شده‌است بی‌نتیجه بود و آرامش را به همراه نداشت. حتی این ناآرامی‌ها تاراج مغازه‌ها را درپي داشت. در واقع هم‌اکنون زمان مصالحه و سازش فرا رسیده‌است.

البته اعلام این آتش‌بس توسط جی نیکسون، فرماندار میسوری هم با جنجال همراه بود. جی نیکسون اعلام کرد ما نمی‌توانیم بپذیریم مغازه‌ها‌ مورد غارت قرار گیرند. پس از آن به سرعت ساکنان یکی از مناطق همسایه فرگوسن در پاسخ به نیکسون اعلام کردند ما هم نمی‌توانیم بپذیریم غیرنظامیان کشته شوند.

گزارشگر فرانس بیست و چهار گفت هم‌زمان با این ناآرامی‌ها مسئله مسلح‌کردن بیش از اندازه نیروهای پلیس نیز در شهرهای گوناگون آمریکا بار دیگر مورد توجه قرار گرفته‌است. تسلیحات و تجهیزات نیروهای پلیس توسط ارتش تامین می‌شود. مردم فرگوسن نیز خواستار ارائه توضیح درباره حوادث یک هفته گذشته هستند.

وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا به طور هم‌زمان تحقیقات خود را درخصوص کشته‌شدن مایکل براون، جوان سیاهپوست 18 ساله آغاز کردند. هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده‌است اما احتمالا اعلام نتایج تحقیقات می‌تواند اندکی آرامش به همراه داشته باشد.

کد خبر 269063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha