همشهری آنلاین: جلسه فوق العاده کمیته هماهنگی مشترک کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و چین به ریاست نمایندگی کشورمان در پی ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، در سازمان ملل متحد برگزار شد.

بیانیه مشترک جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و چین درباره غزه

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک ریاست این جلسه راغلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل برعهده داشت.

در پایان این نشست، کشورهای عضو کمیته هماهنگی با صدور بیانیه ای تجاوز نظامی اخیر صهیونیستها به فلسطین را که باعث به بار آمدن خسارات سنگین انسانی به جمعیت غیرنظامی به ویژه در نوار غزه شده است، به شدت محکوم کردند.

اعضای این کمیته همچنین با اشاره به اقدام این رژیم در تخریب خانه های فلسطینیان و زیرساخت های شهری حساس، از جمله شبکه های برق، آبرسانی و فاضلاب که باعث تشدید وخامت اوضاع و رنج یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی در نواز غزه شده است، نسبت به تعمیق بحران در این منطقه ابراز نگرانی کرده اند.

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اعضای گروه 77 و چین همچنین تامین فوری کمک های بشردوستانه را برای برآورده شدن نیازهای غیرنظامیان در غزه خواستار شدند.

در این بیانیه هدف قرار دادن تاسیسات متعلق به سازمان ملل از جمله مدرسه این سازمان توسط نیروهای اشغالگر محکوم و از سازمان ملل متحد خواسته شده است تحقیقات فوری و شفافی را در خصوص بمباران مدرسه ابتدایی آژانس امداد و اشتغال فلسطینیان سازمان ملل متحد (آنروا) در بیت حانون که منجر به کشته شدن حداقل 17 غیرنظامی شد انجام دهد تا با مرتکبان این جنایت به نحو مقتضی برخورد شود.

توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین دیگر خواسته این بیانیه است که در آن از جامعة بین المللی و بویژه شورای امنیت خواسته شده است همه تلاش خود را برای پایان عملیات نظامی صهیونیستها در غزه به کار بندند.

اعضای این کمیته رفع محاصره نوار غزه و پایان همه شیوه های تنبیه دسته جمعی مردم غیر نظامی فلسطین توسط اسرائیل را خواستار شده اند.

کشورهای عضو کمیته هماهنگی با تاکید بر اینکه باید پیام محکمی به اشغالگران ارسال شود تا تجاوزات نظامی و نقض حقوق بشر توسط این رژیم پایان گیرد، بر مسئولیت سران این رژیم در قبال همه موارد نقض حقوق بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر توسط این رژیم تاکید کردند.

اعضای کمیته هماهنگی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، گروه 77 و چین که بخش اعظم کشورهای جهان را تشکیل می دهند از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا با اقدام فوری خود، آتش بس در این منطقه را برقرار کند.

بر این اساس شورای امنیت باید طبق وظایف خود تحت منشور ملل متحد جهت نجات و حمایت از جان غیرنظامیان عمل کند و مانع تشدید وخامت اوضاعی شود که در نهایت تهدیدی برضد صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

کد خبر 267601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha