همشهری آنلاین: شبکه سی‌ان‌ان خبرنگار خود در منطقه غزه را که برای پوشش دادن اخبار حملات هوایی به این منطقه اعزام کرده‌بود، به دلیل ارسال پیامی روی توئیتر خود درباره هلهله شادی ساکنان رژیم صهیونیستی از بمباران غزه، از محل کار خود بازخوانده شد.

Diana Magnay

براساس گزارش هافينگتون‌پست، دايانا مگني خبرنگاي اعزامي سي‌ان‌ان در مرز غزه پس از اينكه قبل و در حين گزارش بمباران غزه از سوي ساكنان رژيم‌صهيونيستي مورد تهديد و آزار قرار گرفت، پيامي خشمگين روي توئيتر خود منتشر كرد و گروهي از افراد را كه روي ارتفاعات مرزي گرد هم آمده‌بودند و با برخورد هر موشك به غزه فرياد شادي سر مي‌دادند را پس‌مانده‌هاي جامعه ناميد.

مدتي پس از انتشار اين پست، مگني پست خود را از روي توئيتر حذف كرد،‌اما اين كار نيز مانع از بازگرداندن او از منطقه و محروميتش از پوشش دادن اخبار غزه نشد. مگني همزمان با آغاز تهاجم زميني رژيم صهيونيستي به نوار غزه، خود را به تپه‌هاي مرزي شهرك سدروت رساند تا به‌طور زنده آن را گزارش كند. وي در توئيترش نوشت: اسرائيلي‌هاي روي تپه سدروت با برخورد موشك به غزه فرياد شادي سر مي‌دهند، و ما را تهديد كرده‌اند كه اگر حرف ناروايي درموردشان بگوييم، خودروي ما را نابود مي‌كنند.

در پي انتشار اين خبر در رسانه‌ها،‌ سخنگوي سي‌ان‌ان در توجيه تصميم اين شبكه اعلام كرد مگني از كلمات تندي كه استفاده كرده به شدت پشيمان است و منظور او تنها افرادي بوده كه وي و تيمش را تهديد كرده‌اند. او قطعا نمي‌خواسته به فرد ديگري به‌جز آن گروه توهين كند، مگني و CNN از هر فردي كه ممكن است از اين رويداد آزرده خاطر شده‌باشد عذرخواهي مي‌كند.

شبکه اجتماعی

مگني اكنون به روسيه اعزام شده‌است. در گزارش روز پنجشنبه وي از بالاي تپه‌هاي سدروت، با برخورد موشك به غزه صداي فرياد شادي و سوت گروهي از ساكنان اين شهرك به گوش مي‌رسيد كه خود مگني نيز در گزارشش به اين موضوع اشاره مي‌كند. مگني پس از اين گزارش بود كه پست توئيتري‌اش را منتشر كرد و مدتي بعد آن را حذف كرد،‌اما اين پست پيش از حذف شدن بيش از 200 بار بازنشر شده بود.

تصميم سي‌ان‌ان براي محروم كردن خبرنگارش از پوشش دادن اخبار غزه كمي پس از بازگرداندن ايمن محي‌الدين،‌خبرنگار مشهور  NBC از غزه رخ داده‌است. بازگرداندن محي‌الدين،‌ خبرنگار مشهور جنگي، موجي از اعتراض را از سوي خبرنگاران داخل و خارج از شبكه NBC به وجود آورد.

بهانه بازگرداندن محي‌الدين از غزه از سوي مقامات NBC دلايل امنيتي به دليل آغاز حملات زميني صهيونيست‌ها اعلام شده‌است، اما همزان با بازگرداندن وي از غزه، ريچارد ايگل، خبرنگار ديگر اين شبكه به غزه اعزام شده‌است كه ظاهرا وي در برابر خطرات احتمالي اين حملات روئين‌تن است.

غزه

از ديگر عواملي كه موجب خشم معترضان به اين تصميم شبكه NBC شده، حذف پست‌هاي وي روي فيس‌بوك و توئيتر بوده‌است. محي‌الدين يكي از معدود خبرنگاراني بود كه روز چهارشنبه از نزديك حاصل حملات هوايي رژيم صهيونيستي را مشاهده كرد و راوي مرگ چهار كودك فلسطيني بود كه در ساحل مشغول بازي بودند. وي اين تراژدي دردناك را به شكلي مفصل در شبكه اجتماعي خود پوشش داد. محي‌الدين در پست توئيتر خود نوشت كه پيش از بمباران با چهار كودكي كه در ساحل نزديك به هتل‌هاي اقامت خبرنگاران خارجي كشته شدند، فوتبال بازي كرد‌ه‌است و واكنش دلخراش پدر و مادرهاي اين كودكان را در اينستاگرام و فيس‌بوك بازتاب داد.

گمان مي‌رود محي‌الدين با انتشار پستي روي فيس‌بوك و توئيتر خود موجب نارضايتي مقامات شبكه NBC شده و به همين دليل از غزه فراخوانده‌شده‌است. وي در پست‌هاي خود كه كمي پس از انتشار حذف شدند نوشت: سخنگوي دولت آمريكا هم‌اكنون اعلام كرد تمامي مسئوليت مرگ 4 كودك 9 تا 11 ساله در اثر بمباران اسرائيل به عهده حماس است زيرا آنها آتش‌بس را نپذيرفتند. قضاوت با شما.

کد خبر 266337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha