همشهری آنلاین: دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی از حضور هفت رئیس پارلمان مجالس کشورهای اسلامی برای حضور در اجلاس تروئیکا خبر داد و گفت: این اجلاس یک روزه، سه شنبه به ریاست علی لاریجانی برگزار می شود.

مجلس

کاظم جلالی دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی در نشست خبری اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی با اشاره به از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: چندین سال است غزه در محاصره است و این یک محاصره کامل است و امکانات انسانی اعم از غذا، دارو و کمک های بشر دوستانه برای ارسال به این منطقه با ممانعت روبرو شده است.

وی افزود: مردم غزه در ماه مبارک رمضان شاهد جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و حمله نظامی هستند.

به گزارش مهر، دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی با اشاره به شهادت صدها نفر از مردم بی گناه غزه در این جنایات ادامه داد: بر اساس آخرین اخبار بسیاری از مجروحان به دلیل نبود امکانات وضعیت مناسبی ندارند و متاسفانه در مقابل این جنایات با یک پدیده عجیب مواجه هستیم.

جلالی یادآور شد: این پدیده عجیب سکوت مجامع بین المللی است و بسیاری از مقامات دنیا در موضع گیری خود مظلومیت فلسطین را نادیده گرفتند و به پشتیبانی از رژیم صهیونیستی اعلام موضع کردند، دردآورتر اینکه مجامع مربوط به کشورهای اسلامی مانند تعاون اسلامی در سکوت هستند.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی ادامه داد: در این سکوت، مجلس شورای اسلامی و علي لاریجانی به عنوان رئیس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی لازم دیدند به عنوان یک کشور اسلامی گام هایی برداشته شود از این منظر در کوتاه مدت اجلاس تروئیکای بین المجالس متشکل از جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس فعلی، رئیس مجلس سودان به عنوان رئیس قبلی تروئیکای بین المجالس و جمهوری مالی به عنوان رئیس بعدی تروئیکای بین المجالس برگزار می شود.

جلالی با اشاره به برگزاری این اجلاس گفت: این اجلاس روز سه شنبه در تهران برگزار می شود و جمعی از رئیسان پارلمانهای کشورهای اسلامی از جمله رئیس مجلس مالی، سودان، ترکیه، پاکستان، مجلس ملی فلسطین، سوریه و عراق برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده اند ، همچنین از مجلس لبنان نیز هیأتی در این اجلاس حاضر می شود.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی در توضیح برگزاری این اجلاس یادآور شد: این جلسه به ریاست لاریجانی برگزار می شود و رئیسان مجالس در مورد وضعیت فعلی فلسطین و غزه سخنرانی می کنند و بیانیه پایانی آماده و قرائت می شود.

جلالی به کشورهای دعوت شده برای حضور در این اجلاس اشاره کرد و گفت: الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان سعودی، افغانستان، تونس، مالزی و اندونزی برخی از کشورهای دعوت شده به این اجلاس یک روزه هستند.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص سفر برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی به غزه گفت: بحث رفتن به غزه مطرح است اما اکنون گذرگاه رفح بسته شده و این سفر بستگی به همکاری دولت مصر با جهان اسلام و مردم غزه دارد چراکه راه ورود به غزه از مصر و گذرگاه رفح است.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی درخصوص اقدامات دولت گفت: دولت پیگیری های جدی در این باره دارد و شخص آقای روحانی تماس هایی در این خصوص داشت و وزارت خارجه نیز موظف به پیگیری وضعیت غزه شده است.

اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی روز سه شنبه در محل حافظیه کاخ سعدآباد برگزار می شود.

 

کد خبر 266352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha