چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

رژیم صهیونیستی دیروز درحالی به حملات هوایی خود به نوار غزه ادامه داد که شمار شهدای این حملات از مرز ۲۰۰شهید گذشت.

غزه

همزمان در نخستين بازخورد سياسي اين جنگ، نخست‌وزير اين رژيم معاون وزير جنگ را بركنار كرد و آمريكا هم كمك‌هاي نظامي خود به اين رژيم را افزايش داد.به نوشته روزنامه فلسطيني الايام، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي ديروز با پخش اعلاميه اعلام كردند كه 100هزار نفر از ساكنان غزه بايد مناطق شمالي اين منطقه را ترك كنند. اين در حالي است كه غزه به‌دليل آنكه از يك طرف به مرز بسته و محصور شده مصر و از طرف ديگر به دريا راه دارد، راه فراري ندارد و ساكنان آن براي فرار از جنگ راهي غيراز پناه بردن به آب‌هاي مديترانه ندارند. تا لحظه تنظيم اين خبر، شمار شهداي حمله به غزه به 201نفر و شمار مجروحان به 1600نفر رسيده‌بود.

جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي ديروز همچنين منازل رهبران حماس را هدف گرفتند و شماري را ويران كردند. منازل اين رهبران ازجمله اسماعيل الاشقر، جميله الشنطي و محمود الزهار در النصيرات، جباليا، خان‌يونس و رفح بمباران و ويران شد. بمباران منازل فلسطينيان در شهر مرزي رفح باعث شد تا بخش‌هايي از منازل شهروندان در خاك مصر هم ويران گردد و عملا دامنه اين جنگ به مرزهاي مصر هم برسد.

همچنين بر اثر شليك 2موشك از جولان اشغالي به خانه استاندار قنيطره در شهر بعث سوريه 4تن كشته و بيش از 20تن ديگر زخمي شدند. سايت الوطن العربي نوشت كه بر اثر اصابت موشك‌هايي كه ارتش رژيم صهيونيستي از جولان اشغالي در نزديكي خانه استاندار قنيطره شليك كرد 2تن از نگهبانان اين ساختمان و 2غيرنظامي ديگر كشته و بيش از 20تن ديگر زخمي شدند.

به موازات اين موشكباران، ديروز ارتش رژيم صهيونيستي به هزاران فلسطيني هشدار داد منازلشان را ترك كنند. خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه جنگنده‌هاي اين رژيم اقدام به پراكندن اطلاعيه‌هايي در كوي الزيتون، بيت‌لاهيا و شجاعيه در جنوب شرق غزه كردند كه در آن 100هزار فلسطيني را به ترك خانه‌هايشان تا اطلاع ثانوي فرامي‌‌خواند. در داخل اراضي اشغالي و درحالي‌كه موشك‌هاي مبارزان فلسطيني به سمت اين اراضي همچنان شليك مي‌شود، نخست‌وزير اسرائيل معاون وزير جنگ را عزل كرد.

نتانياهو، داني دانون را پس از آن عزل كرد كه وي ضمن انتقاد شديد از نتانياهو و فراخواندنش به استعفا، جنگ عليه نوار غزه را شكست خورده خوانده بود. داني دانون افزوده بود كه حماس دست بالا را در جنگ دارد. بنيامين نتانياهو هم در دفاع از پذيرش ابتكار عمل مصر، اعلام كرد كه پذيرش آن در سياق خلع‌ سلاح نوار غزه و منهدم كردن تونل‌ها از طريق سازوكارهاي سياسي صورت مي‌گيرد.

در همين حال، يك مقام رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه رژيم متبوعش بودجه لازم را براي خريد 3سكوي سامانه ضد‌موشكي گنبد آهنين تأمين كرده است. طي 7روز از آغاز اين عمليات، فلسطينيان 800موشك به سوي اراضي اشغالي شليك كردند كه از اين بين، گنبد آهنين تنها توانسته است 140موشك را خنثي و مهار نمايد.

از سوي ديگر، آمريكا ديروز كمك‌هاي مالي خود را به رژيم صهيونيستي افزايش داد. كنگره آمريكا موافقت كرده است كه كمكي مالي به ميزان نيمي از كمك‌هاي مالي كنوني به سامانه ضد‌موشكي گنبد آهنين اختصاص داده شود. بر اين اساس، آمريكا كمكي معادل 620ميليون دلار براي حمايت از اين سامانه ضد‌موشكي در سال مالي 2015تعريف كرد. آمريكا از سال 2011، 700ميليون دلار در بودجه سالانه خود براي حمايت از توسعه گنبد آهنين تعريف كرده است. رژيم صهيونيستي تنها در سال‌جاري ميلادي 3ميليارد و 100ميليون دلار كمك نظامي از آمريكا دريافت كرده است. آمريكا در سال 2009تصميم گرفت تا سال 2018، 30ميليارد دلار كمك نظامي به اين رژيم كند.

هشدار درباره بحران آب

در اين ميان، آژانس كمك‌رساني سازمان ملل به فلسطينيان موسوم به آنروا درباره بحران آب در نوار غزه هشدار داد. آنروا با هشدار درباره اين وضعيت تأكيد كرد كه بمباران‌هاي هوايي اسرائيل منابع آبي و سيستم فاضلاب شهري اين باريكه فلسطيني را مختل كرده است. سازمان صليب سرخ جهاني هم با پيش‌بيني بحران شديد آب در نوار غزه طي روزهاي آينده اعلام كرد كه اين بحران مي‌تواند به سرعت به يك فاجعه تبديل گردد. سازمان ملل اعلام كرده‌است كه تا كنون نزديك به 600 خانه به طور مستقيم هدف حملات هوايي اسرائيل قرار گرفته‌است. اين سازمان درباره بحران آب هشدار داده كه طي چند روز آينده، مردم غزه به آب سالم دسترسي نخواهند داشت. حملات باعث تخريب سيستم آب و فاضلاب ضعيف غزه شده و اكنون آب به مواد آلوده آغشته شده‌است.

تظاهرات عليه پوشش خبري معكوس بي‌بي‌سي از كشتار غزه

هزاران معترض به پوشش خبري شبكه بي‌بي‌سي از حملات رژيم صهيونيستي به باريكه غزه، در مقابل مقر اين شبكه در لندن، پايتخت انگليس تظاهرات برگزار كردند. معترضان مي‌گويند كه شبكه خبري بي‌بي‌سي به‌طور آگاهانه سعي دارد تا با شيوه پوشش خبري خود جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان را كمرنگ جلوه دهد و اين در حالي است كه شمار زيادي از فلسطينيان ازجمله زنان و كودكان بي‌گناه قرباني اقدامات وحشيانه اين رژيم در باريكه غزه شده‌اند. تظاهرات‌كنندگان با سر دادن شعارهايي ازجمله «بي‌بي‌سي حقيقت را بگو» و «بي‌بي‌سي شرم بر تو» خشم خود را به پوشش خبري مغرضانه اين شبكه ابراز كردند. براساس اين گزارش، نامه‌اي با 45هزار امضا كه در ميان آنها امضاي افراد برجسته‌اي ازجمله شماري از نمايندگان مجلس انگليس به چشم مي‌خورد، در اعتراض به نحوه پوشش خبري شبكه بي‌بي‌سي به رئيس اين شبكه ارسال شده است.

کد خبر 266129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha