همشهری آنلاین: خدمات اورژانس فلسطین روز شنبه اعلام کرد در حملات امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی طی ۱۲ روز حملات اسرائیل ، به ۳۳۷تن افزایش یافت.

شمار شهدای غزه به ۳۳۷ نفر افزایش یافت؛تعداد زخمی ها ۲۳۸۰ نفر

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی « فلسطین الان » همچنین بیشتر از 2380نفر در این حملات زخمی شده اند.

در دو حمله اخیر صهیونیست ها یک کودک شش ساله در بیت لاهیا ، در شمال نوار غزه و یک تن دیگر در شمال این شهر به شهادت رسیدند.

سخنگوی خدمات اورژانس فلسطین گفت صبح امروز اجساد پنج فلسطینی از زیر آوارهای یک خانه در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه که شب گذشته بمباران شده بود ، بیرون کشیده شد. در نخستین ساعات امروز در حمله ای دیگر هفت فلسطینی هنگام خروج از مسجدی در خان یونس ، از جمله یک زن به شهادت رسیدند. این منبع افزود سه تن از این افراد ، از اعضای یک خانواده بودند.

از هشتم ژوئیه که اسرائیل عملیات نظامی خود را بر ضد نوار غزه آغاز کرده است ، در مجموع 337 فلسطینی که بسیاری از آنها زن و کودک بودند ، به شهادت رسیده اند و بیش از دو هزار و 380 تن نیز زخمی شده اند.

بنا بر اعلام مرکز حقوق بشر فلسطین مستقر در غزه ، 80 درصد قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه ، غیرنظامی بودند.

دهها شهید و زخمی در حملات هوایی صهیونیست ها

منابع امداد رسانی فلسطینی شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی را به باریکه غزه طی بامداد شنبه 11 تن اعلام کردند.

«اشرف القدره» سخنگوی سازمان های امدادرسان فلسطینی اعلام کرد در نخستین حمله هوایی بامداد شنبه ، هفت فلسطینی بیرون از مسجدی در شهر خان یونس در جنوب غزه به شهادت رسیدند که سه نفر از آنان ، اعضای یک خانواده بودند. همچنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب باریکه غزه در نخستین ساعات بامداد شنبه، هفت فلسطینی به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی بندر ماهیگیران در خانیونس در جنوب غزه را هدف قرار داد که بر اثر آن یک نفر زخمی شد. شمار شهدای عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه به چهل و هفت نفر رسید.

حمله موشکی گردان های قسام به اسدود / انهدام دو تانک اسرائیلی

پایگاه اینترنتی « فلسطین الان » اعلام کرد گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس شهرک صهیونیست نشین اسدود در فلسطین اشغالی را با پنج موشک گراد هدف قرار دادند و بر اثر آن سه نفر زخمی شدند.

گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت انفجار دو تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال شهر بیت حانون و منطقه بیاره در بیت حانون به عهده گرفتند. این گردان ها اعلام کرد شماری از نیروهای این گردان ها توانستند یک تانک اسرائیلی را در شمال شهر بیت حانون و یک تانک دیگر را در منطقه بیاره ابو رحمه در بیت حانون منفجر کنند.

انتقاد از ادامه سکوت سازمان ملل در قبال فجایع اسرائیل در غزه

نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: ادامه سکوت این نهاد بین المللی در قبال فجایع اسرائیل در غزه، مسیر فلسطینی ها را در مراجعه به سایر نهادهای قضائی بین المللی فراهم می کند.

ریاض منصور در نشست فوق العاده شورای امنیت درباره وضعیت غزه افزود: تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی همچنین تصویب قطعنامه ای را از سوی شورا درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان خواستار شد.

نماینده ناظر فلسطین گفت: این قبیل اقدامات اسرائیل دفاع از خود نیست و تهاجم نظامی کینه توزانه ای است که عمدا طراحی و توسط ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعمال می شود.

وی افزود: ما بار دیگر از شورای امنیت می خواهیم بر اساس منشور سازمان ملل به وظائفش با قطعیت برای اجرای قطعنامه هایش درباره درگیری های اسرائیل - فلسطینیان و حفاظت از غیرنظامیان و کودکان در درگیری های مسلحانه عمل کند.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره تشدید خشونت در غزه

اتحادیه اروپا روز جمعه از تشدید خشونت در غزه ابراز نگرانی کرد و تلاش برای برقراری آتش بس را ضروری خواند.

شورای اروپا به نمایندگی از 28 کشور عضو در بیانیه ای اعلام کرد: « ما از تشدید خشونت در غزه با حملات به اسرائیل و عملیات زمینی اسرائیل به شدت نگران هستیم. ما همه طرف ها را دعوت می کنیم هر چه سریع تر درباره آتش بس گفتگو کنند .»

کد خبر 266260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha