همشهری آنلاین: کابینه رژیم صهیونیستی در پی اعلام طرح مصر برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه، موافقت خود را با این طرح اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس مصر موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در نشستی که روز سه‌شنبه برگزار کرد، موافقت خود را با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس میان این رژیم و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد.

در این طرح وزارت خارجه مصر آمده است که تمام گروه‌های فلسطینی در نوار غزه نیز باید به توقف تمام اقدامات خصمانه از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی چه به صورت هوایی و چه زمینی و دریایی و زیرزمینی پایبند باشند و شلیک موشک‌ها و حملات خود را متوقف ساخته و غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مراسم افطار ماه رمضان در کاخ سفید با استقبال از این طرح مصر مدعی شد: اسرائیل حق دارد از خود در مقابل حملاتی که نابخشودنی است دفاع کند.

در همین حال اتحادیه عرب نیز از تمامی طرف‌های ذیربط خواست تا از این طرح مصر حمایت کنند.

محمود عباس، ‌رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از این طرح مصر برای برقراری آتش‌بس استقبال کرد و از تلاَش‌های مصر برای حفاظت از مردم فلسطین قدردانی کرد.

این در حالی است که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس بامداد امروز مخالفت خود را با این طرح مصر برای برقراری آتش بس اعلام کرد و در بیانیه‌ای تاکید کرد: اگر محتوای این طرح درست باشد طرحی برای تسلیم شدن و پذیرش خواری است. ما در گردان‌های عزالدین قسام کاملا این طرح را رد می‌کنیم و این طرح برای ما هیچ ارزشی ندارد.

شاخه نظامی حماس تاکید کرد: جنگ ما با دشمن ادامه دارد و شدیدتر خواهد شد ما به خون شهیدان و تمام شهدای مردممان وفادار خواهیم ماند و به مردم خود وعده می‌دهیم که این خون ها و جانبازی‌ها بیهوده هدر نخواهد رفت و هیچ‌کس در این دنیا آن را بی‌اثر نخواهد کرد.

تهدید نتانیاهو به تشدید تهاجم نظامی به غزه

در همين حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه تهدید کرد که عملیات نظامی این رژیم علیه مردم غزه تشدید خواهد شد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از بیت المقدس اشغالی، نتانیاهو با اشاره به پیشنهاد آتش بس مطرح شده از سوی مصر، گفت که رژیم وی این پیشنهاد را فرصتی برای پاکسازی نوار غزه از راکت می شمارد.

نتانیاهو گفت که این رژیم آماده تشدید اقدامات نظامی علیه غزه در صورت ادامه شلیک موشک از سوی رزمندگان فلسطینی به خاک فلسطین اشغالی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: ما با پیشنهاد مصر به منظور فراهم کردن فرصتی برای غیرنظامی سازی نوار غزه و پاکسازی آن از موشک، راکت و گذرگاه های زیرزمینی از راه های دیپلماتیک، موافقت کرده ایم.

نتانیاهو مدعی شد که در صورت موافقت نکردن حماس با پیشنهاد آتش بس همان گونه که اکنون به نظر می رسد، رژیم صهیونیستی دارای همه گونه مشروعیت بین المللی برای تشدید عملیات نظامی به منظور دستیابی به آرامش مورد نظر خود است.

در تهاجم نظامی همه جانبه رژیم صهیونیستی به بخش های مسکونی نوار غزه که وارد نهمین روز خود شده است، تاکنون حدود 192 فلسطینی شهید و بیش از یکهزار و 400 تن دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 265997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha