همشهری آنلاین: فلسطینیان روزه دار غزه در سایه سکوت مجامع جهانی همچنان زیر آتش سنگین جنگنده ها و توپخانه‌ها و سلاح‌های ممنوعه رژیم صهیونیستی قرار دارند. این سلاح‌ها اجساد قربانیان را متلاشی می‌کند.

استفاده از سلاح ممنوعه درغزه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی ، در حملات هوایی بامداد روز شنبه صهیونیست ها به شمال و جنوب غزه دهها فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از شروع عملیات محدود نظامی زمینی در غزه خبر داد.

در پی آغاز عملیات زمینی ، نیروهای مقاومت فلسطینی تلاش یک گروه از کماندوهای اسرائیلی را که در بندر غزه قصد نفوذ به این شهررا داشتند ناکام گذاشتند. در حمله رژیم صهیونیستی به محله التفاح در شرق غزه سه پلیس به شهادت رسیدند.

122شهید و 926 زخمی در حملات صهیونیستها به غزه

منابع بیمارستانی اعلام کرد شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه به 122 شهید و 926 زخمی رسیده است.

رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوعه استفاده می کند

حقوقدانان و پزشکان فلسطینی رژیم صهیونیستی را در تهاجم به نوار غزه، به استفاده از سلاح ممنوعه متهم کردند.

اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت در غزه به خبرگزاری آناتولی گفت:« بسیاری از شهدایی که به بیمارستان های نوار غزه منتقل شده اند اجسادشان کاملا سوخته و یا از هم پاشیده شده بود. این اتفاق نشان می دهد سلاحی که اشغالگران استفاده می کنند سلاح مرگباری است که اجساد قربانیان را متلاشی می کند. معاینات اولیه مجروحان این حوادث نیز این نظریه را تایید می کند.» در جنگ هایی که سال های 2008 و 2012 علیه نوار غزه به راه افتاده بود از تسلیحاتی استفاده شده بود که در قوانین بین المللی استفاده از آنها ممنوع است و امروز نیز شاهد استفاده از این سلاح علیه مردم فلسطین هستیم.

نوارغزه هر سه دقیقه یک بار هدف حمله قرار می گیرد

شبکه تلویزیونی الاقصی به نقل از دیده بان اروپا- مدیترانه گزارش داد ، نوار غزه هر سه دقیقه یک بار هدف حمله هوایی قرار می گیرد.

فرودگاه غزه هدف توپخانه رژیم صهیونیستی

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف فرودگاه غزه را هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی همچنین با قایق های جنگی به شهر غزه حمله کرد. کشتی های جنگی و جنگنده های ارتش اسرائیل غزه را به شدت هدف حملات خود قرار داده اند.

المیادین : اسرائیل دیوانه وار در حال بمباران مساجد و خانه ها و بیمارستانهاست

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد :جنگنده های اسرائیلی به صورت دیوانه وار در حال بمباران و موشکباران مساجد و خانه ها و بیمارستانها هستند.

شبکه الاقصی تصاویری از قربانیان جنایت امروز رژیم صهیونیستی در نوارغزه همچنین تصاویری از خانه یک شهروند فلسطینی که در حملات امروز رژیم صهیونیستی به نوارغزه هدف قرار گرفته است، پخش کرد.

ایندیپندنت: کودکان هزینه جنگ مخرب اسرائیل با حماس را می پردازند

روزنامه ایندیپندنت نوشت به گفته مقامات پزشکی فلسطینی هفتاد درصد از مجروحان جنگ اسرائیل با حماس را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد ، جسد سومین شهید معلول از زیر آوارهای انجمن معلولان که بامداد امروز در بیت لاهیا در نوار غزه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت بیرون آورده شد.

سخنگوی جهاد اسلامی : رژیم صهیونیستی پیش از حمله زمینی باید صدها هزار بار فکر کند

ابو احمد سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حمله زمینی اش به نوارغزه تأکید کرد این رژیم پیش از حمله زمینی به نوار غزه باید صدها هزار بار فکر کند.

به گزارش شبه تلویزیونی المیادین ، ابو احمد تأیید کرد موشکهای کورنت از سال 2012میلادی در اختیار نیروهای مقاومت در غزه است و استفاده از این موشکها در شرایط کنونی به اسرائیل نشان خواهد داد که اگر حمله زمینی کند چه بر سر نیروهایش خواهد آمد.

سخنگوی حماس : درشرایط کنونی، جایی برای آتش بس نیست

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد در سایه ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جایی برای سخن گفتن از آتش بس وجود ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فوزی برهوم گفت: اشغالگران باید زیر فشار قرار گیرند تا ابتدا جنایت های خود را متوقف کنند. طرف های بین المللی به دنبال آن هستند که ابتدا شلیک موشک های مقاومت را متوقف کنند. ما می گوییم پرتاب موشک های مقاومت نتیجه تجاوزگری اشغالگران و قتل کودکان فلسطینی است.

حماس پیش نویس آتش بس مطرح شده را رد کرد

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد ، جنبش حماس تاکنون پیش نویس آتش بس مطرح شده را رد کرده است. پیش نویس مطرح شده شامل دو بخش امنیتی و اقتصادی است.

گردانهای قسام به فرودگاه بن گوریون موشک شلیک کرد

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد ، گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با موشک ام 75 فرودگاه بن گوریون را هدف قرار داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی تاکنون 1100 حمله به نوار غزه انجام داده‌اند

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند جنگنده های اسرائیل تاکنون هزار و صد حمله به نوار غزه انجام داده اند که به طور متوسط در هر چهار و نیم دقیقه ، یک حمله انجام شده است و بیش از دو هزار تن مواد منفجره طی این حملات به نوار غزه ریخته شده است.

فرار شمار زیادی از اسرائیلی ها شهرک های اطراف نوار غزه

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، در پی پاسخ موشکی رزمندگان حماس به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی شمار زیادی از صهیونیستهای شهرک نشین خانه و زندگی خود را رها کرده اند . در حملات دیروز موشکی حماس سه صهیونیست در شهرهای حیفا ، اسدود و اطراف نابلس به هلاکت رسیدند . دست کم 32 صهیونیست هم در این حملات زخمی شدند. از آغاز دور جدید درگیری ها در نوار غزه فعالان فلسطینی بیش از 405 موشک به مناطق جنوب ، مرکز و حتی شمال اسرائیل شلیک کردند و سامانه گنبد آهنین اسرائیل فقط 50 موشک را رهگیری و منهدم کرده است همچنین سامانه دفاع گنبد آهنی رژیم صهیونیستی تنها یک چهارم از راکت های شلیک شده حماس را منهدم کرده است.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد رژیم صهیونیستی به اصابت چند موشک به بئر السبع ، اشکول و زخمی شدن سه صهیونیست و ویرانی تعدادی از خانه ها به طور مستقیم اذعان کرد.

مناطقی که در فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی مقاومت فلسطین قرار می گیرند پیوسته در حال گسترش است.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد، یک فروند موشک به منطقه ریشون لیتسیون در فلسطین اشغالی اصابت کرد.

شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک دهها فروند موشک های مبارزان فلسطینی به سمت شهرکهای صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

گردان های قسام مواضع نیروهای صهیونیستی را در شرق استان مرکزی با سه موشک 107 هدف قرار داد.

دستیابی به منابع گازی انگیزه اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به غزه

به گزارش المیادین، روزنامه گاردین فاش کرد ؛ هدف واقعی اسرائیل از حمله به نوار غزه، تسلط بر منابع گازی کشف شده در سواحل این منطقه و مقابله با بحران انرژی در فلسطین اشغالی است. این روزنامه به سخنان قبلی موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل درباره تلاش برای بهره برداری از منابع گازی اشاره کرد که در سال 2000 نزدیک سواحل غزه کشف شده بود.حجم ذخایر گاز کشف شده در سواحل نوار غزه 1400 میلیارد فوت مکعب برآورد می شود که درآمد سالانه فروش آن به چهار میلیارد دلار می رسد.

موافقت کاخ سفید با بیانیه شورای امنیت برای آتش بس

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد کاخ سفید با بیانیه شورای امنیت در خصوص آتش بس در غزه موافقت کرد.

این شبکه افزود بیانیه شورای امنیت در خصوص غزه در صورتی که هیچ یک از کشورهای عضو با آن مخالفت نکنند تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد.

سفیرآمریکا در تل آویو: ازحمله زمینی اسرائیل به غزه حمایت می‌کنیم

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: دن شاپیرو سفیر آمریکا در تل آویو بر حمایت واشنگتن از عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه تاکید کرد.

محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه در جهان

به دنبال ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نوار غزه دولت های یمن،‌ونزوئلا، موریتانی، ‌کویت، بحرین و پاکستان تجاوزات این رژیم به غزه را محکوم کردند و از جامعه جهانی و شورای امنیت خواستند به مسئولیت های خود در مهار کردن جنگ طلبی رژیم صهیونیستی و اعلام آتش بس در سرزمین های اشغالی فلسطین و حمایت از مردم غزه عمل کنند.

در همین حال صدها تن از مردم آمریکا ،انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، یونان ،بولیوی ، اندونزی ، ترکیه ، مکزیک ، مصر ، اردن ، تونس ، مغرب با تظاهرات و حضور در خیابانهای خواستار پایان حمله نظامی رژیم صهیونیتستی به غزه شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهورروسیه نیز در تماس تلفنی با نتانیاهو توقف حملات به غزه را خواستار شد.

عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و مقتدا صدر رهبر جریان صدر در عراق نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی توقف حملات به غزه را خواستارشدند.

شورای همکاری خلیج فارس جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

عبد اللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای اعلام کرد: ادامه حملات و جنایت های رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و اقدام تل آویو در اجرای سیاست انتقام و سرکوب فلسطینی ها نقض آشکار حقوق ملت فلسطین ، اصول و قوانین بین المللی است. همچنین سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی مستقر در سازمان ملل متحد، اقدام فوری شورای امنیت را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی فلسطین خواستار شدند.

رژیم صهیونیستی جلوی برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی را گرفت

نظامیان صهیونیست با بستن همه راههای ورودی به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس نگذاشتند فلسطینیان نماز جمعه را در آن برگزار کنند.

کرانه باختری نیز صحنه درگیریهای شدید بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان بود.

به گزارش منابع خبری، نیروهای اشغالگر اسرائیلی از ورود دهها هزار فلسطینی به شهر قدس و رسیدن به مسجد الاقصی برای برگزاری نماز جمعه در دومین جمعه ماه رمضان جلوگیری کردند.

اسرائیل با وحشیگری روند صلح را نابود کرد

وزیر مشاور در امورخارجه عربستان، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که با قلع و قمع فلسطینیان، روند صلح منطقه ای را تخریب کرده است.

به گزارش پایگاه المختصر، نزار بن عبید مدنی پس از نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده گفت:اسرائیل از مدتها پیش به تلاش هایی روی آورده است که هدف از انجام آنها، ناکام گذاشتن همه تلاش ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه است.

بیانیه سناتورهای آمریکایی در محکومیت حماس

به گزارش واحد مرکزی خبر، سناتورها رابرت منندز، لیندسی گراهام، کلی آیوت و چاک شومر با صدور قطعنامه ای از اسرائیل در برابر حماس حمایت کردند. آنها از حماس خواستند فوراً موشک باران را متوقف کند و از تشکیلات خودگردان نیز خواستند ائتلاف خود را با حماس بشکند و حمله به اسرائیل را محکوم کند.

واشنگتن نمی تواند سونامی بین المللی علیه اسرائیل را متوقف کند

مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه گفت: اگر اسرائیل به اشغالگری پایان ندهد واشنگتن نمی تواند سونامی بین المللی علیه اسرائیل را متوقف کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی نوشت: رسانه های آمریکایی از اظهارات فیلیپ گوردون مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه شوکه شدند که گفته بود: ادامه اشغالگری اسرائیل و شهرکسازیها سبب انزوای تل آویو و راه افتادن جنبش تحریم علیه اسرائیل خواهد شد.

تاکید محمود عباس بر اجرای بدون پیش شرط آتش بس

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پنجشنبه شب در دیدار با جمعی از شخصیت ها و فعالان فلسطینی گفت: «مااز هیچ یک از طرفها نمی خواهیم برای توقف درگیری و بازگشت به آتش بس در نوار غزه ، پیش شرط هایی مطرح کنند چون مسئله اساسی و مهم برای ما جلوگیری از خونریزی و پایان دادن به کشتار مردم بی گناه است».

وی اظهار داشت مقامات مصری رایزنی های فشرده ای با مقامات رژیم صهیونیستی و گروههای فلسطینی برای توقف درگیریها انجام دادند اما این رایزنیها بی نتیجه بوده است.

تظاهرات چهارهزار فلسطینی در مناطق اشغالی 1948 علیه حمله به غزه

حدود چهار هزار فلسطینی ساکن مناطق اشغالی 1948 امروز جمعه در اعتراض به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوارغزه و اعلام همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن، در شهرک کفرمندا در بخش الناصره تظاهرات کردند.

حمله رژیم صهیونیستی به خودروهای رسانه ها در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روزشنبه در درگیری با معترضان فلسطینی در کرانه باختری، خودروهای متعلق به رسانه ها را هدف حمله قرار داد.روزنامه القدس العربی نوشت اسرائیل از پوشش بین المللی حمله اش به غزه راضی نیست.

کد خبر 265637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha