همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز فقط بحث بازدارندگی مطرح نیست بلکه بحث مقابله با هجوم‌های مغولی مطرح است که بایستی برای آن آماده بود.

سید حسن فیروزآبادی

به گزارش ایسنا،‌ سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام اظهار داشت: ایشان کاملا دولت را تایید کردند و ما هم موظف هستیم برای پیشرفت کشور با تمام توان به دولت کمک کنیم، زیرا ما در یک پیچ تاریخی هستیم و این حساسیت شرایط، ابعاد زیادی دارد که یکی از آنها آن است که حضرت امام خمینی (ره) اسلام منزوی را به صحنه آورد و حکومت تشکیل داد و ایران ام‌القرای اسلام شد.

وی ادامه داد: امروز اسلام مدعی نجات بشریت است و همه دل‌ها را جذب کرده، این یک زاویه از اهمیت و حساسیت شرایط امروز است.

فیروزآبادی افزود: زاویه دیگر این است که دشمنان دیروز اسلام قاعدتا امروز را که می‌بینند، شاهد این هستند که اسلام در جبهه مقابل آنها دایما در حال پیشروی است و هر روز هم سنگرهای جدیدی را به دست می‌آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمدن آینده جهانی را مبتنی بر فرهنگ انقلاب اسلامی و اسلام ناب دانست و گفت: این موضوع امروز یک تئوری نیست، بلکه در عمل، در حال چالش با بقایای تمدن‌های منحط گذشته است و بشریت رو به تمدن اسلام ناب کرده، ‌یعنی آزادی انسان، عبودیت انسان، ایمان، استقلال، فرهنگ، زندگی خانوادگی، بازگشت از فساد، انحراف و سلطه سرمایه‌داری اینها موضوعاتی است که در حال حاضر در حال تحقق است، این سه مورد از ویژگی‌های این پیچ تاریخی است، خیلی ابعاد دارد.

وی در خصوص تشکیل گروه‌های جدید تروریستی در منطقه نیز اظهار داشت: این طراحی است که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها انجام دادند و سپس با کمک بعضی کشورهای منطقه به اسرائیل سامان دادند که جوانان انقلابی مسلمان را که سربازان این تمدن برای پیشرفت در اقصی نقاط جهان بودند، به زیر گیوتین امثال داعش ببرند.

فیروز آبادی ادامه داد: این یک طراحی بود که انجام شد، مرتجعین منطقه هم که از اسلام انقلابی احساس خطر می‌کردند تفاهم کردند و این نیروها را از سراسر جهان فریب دادند،‌ جمع کردند‌ و به کشور سوریه آوردند و سپس در عراق و بعد از آن در آفریقا، این افراد را بردند. این فقط برای کشتار نیروهای انقلابی در سراسر جهان است که امیدواریم خدای متعال لطفی به مسلمانان داشته باشد و دلهای جوانان پرشور مسلمان را متوجه کند که چگونه آلت دست شیاطین قرار گرفتند و دقیقا در جهت خلاف آنچه که قلب‌هایشان می‌خواهد، بکار گرفته می‌شوند و آنها با این کار احساساتشان را علیه خود به کار می‌گیرند.

عضو شورایعالی امنیت ملی ادامه داد: این هم تهدید جدی است این یک تهدید بزرگ‌تر از تهدید اسرائیل است. این تهدید واقعی آمریکا و انگلیس است که هم کار فرهنگی و روابط بین‌الملل قوی را طلب می‌کند و هم ابتکارات منطقه که بشود این قصه را سامان داد.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا یک خبری ‌دیدم که عربستان به روسیه و آمریکا پیغام داده است که شما به عراق کمک نکنید علیه داعش، تا داعش حساب عراق را برسد. بعد ما خودمان به شما برای نابودی داعش کمک می‌کنیم. ببینید هدف دشمن، شکستن این حاکمیت انقلابی و مقاومتی در عراق و سوریه است. این دیگر کاملا پیداست و نقش دوگانه عربستان این است که از یک طرف خودش که از داعش ترسیده، اعلام کرده مرزهایش را ببندند و نیز اعلام جنگ داده،‌ از این طرف پیغام می‌دهد که شماها به عراق کمک نکنید تا داعش بتواند عراق را سرنگون کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز پرده از همکاری ازناب شیطان با همدیگر کنار رفته است، ادامه داد: براحتی معلوم است که آمریکا و انگلیس رفتند طراحی کردند در دیدار خانم کلینتون و آقای گردون در انگلیس و این طرح پایه‌گذاری شد بعد آمدند کنفرانس دوستان سوریه را در ترکیه تشکیل دادند و آنجا این تئوری را بیان کردند و کمک قطر و بقیه کشورها را جذب کردند تا حمله کنند به سوریه و بعد هم به عراق، این یک جنگ پایان‌پذیر نیست، حتی با این تئوری عربستان خیال می‌کند که فقط می‌تواند دشمنان خودش را در منطقه سرکوب کند و کار تمام می‌شود. در حالی که اگر موفق بشوند حتما ادامه می‌دهند،‌ علیه خود عربستان هم ادامه می‌دهند.

وی افزود: این پیچ تاریخی این طوری است. یعنی پیچ تاریخی دو طرفه است یا تمدن اسلام ناب از این پیچ عبور می‌کند و انفجار نور بیشتری در جهان اتفاق می‌افتد یا اینکه آنها از این پیچ تاریخی عبور می‌کنند این چراغ را می خواهند که خاموش کنند.

فیروزابادی گفت: این موضع به لحاظ دفاعی و امنیتی بسیار حساس است که راه آن همین قوی شدن ماست. این قوی شدن یک بخش آن، دست ماست، دفاعی و امنیتی و نظامی است. هم در فناوری هم در علم هم در ساختار هم در نیروی انسانی. امروز واقعا فقط بحث بازدارندگی مطرح نیست بلکه بحث مقابله با هجوم‌های مغولی مطرح است که بایستی برای آن آماده بود.

کد خبر 265630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha