همشهری آنلاین: معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فراتر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آماده سازی شده است.

جزایری

به گزارش تسنیم، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با تبیین راهبردها و سناریوهای منطقه‌ای قدرت های استکباری اظهار داشت: جلوگیری از شکل گیری و استحکام جوامع و حکومت های مستقل از جمله راهبردهای قدرت های استکباری به ویژه آمریکا در منطقه غرب آسیا می باشد. براین اساس وجود ناآرامی، درگیری، بحران و جنگ در پاکستان، افغانستان، سوریه ، عراق ، غزه و کرانه باختری در راستای این راهبرد قابل تحلیل می باشد.

وی افزود: کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس از دیرباز و با استفاده از راهها و شیوه‌های مختلف، ازجمله نفوذ سرویس های جاسوسی، گروه سازی، فرقه سازی و شخصیت سازی زمینه های بروز اختلافات در جوامع و حکومت های مستقل را فراهم آورده اند.

سردار جزایری جریان تکفیری را از جمله نمونه های بارز زمینه سازی برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جوامع اسلامی دانست که به اشکال و اسامی مختلف مثل طالبان، القاعده، جبهه النصره، داعش و چندین گروه و سازمان ‌و حزب‌ دیگر با هدایت ‌کلی بیگانه، چندین‌سال است در راستای اهداف آمریکا نقش آفرینی می‌کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به گسترش گرایش مردم سراسر جهان، بخصوص اروپا و آمریکا به سوی اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اسناد نشان می دهد غرب در برابر امواج بیداری انقلاب اسلامی دهها طرح و سناریو را به آزمایش گذارده و با صرف هزینه های عظیم همچنان تلاش دارد مانع این حرکت بزرگ شود.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه موضوع اسلام هراسی در این چارچوب معنا و مفهوم می یابد تصریح کرد: درگیری مسلمانان با یکدیگر، تبلیغ و ارائه تصویری خشن و ترسناک از مسلمانان ، وارونه سازی آموزه های اسلام ناب محمدی (ص)، ایجاد ناامنی و عقب نگه داشتن کشورهای اسلامی و جلوگیری از رشد و پیشرفت آنها حلقه های این سناریو محسوب می شوند.

وی ارائه تصویری مخدوش و غبارآلود از وضعیت جاری منطقه را یکی از راههای دستیابی و موفقیت دشمن در عرصه ی این راهبرد معرفی و در تبیین آن گفت : دشمن برای این منظور از طریق بکار گیری سرویس های جاسوسی و فعال سازی امپریالیسم رسانه ای بیشترین هجمه ها را علیه فهم و درک و تحلیل درست مردمان منطقه و کشورهای هدف انجام داده و به دفعات تلاش نموده محیط جمهوری اسلامی ایران را دچار اغتشاش و ناامنی سازد.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: نمونه های تلاش و اقدام جبهه دشمن در ایجاد نا امنی داخلی در ایران در دهه های شصت و هفتاد و بخصوص فتنه سال 88 قابل بررسی و ارزیابی است که با هوشیاری مردم و بصیرت بالای جامعه تحت تدابیر رهبری فرزانه انقلاب ناکامی بیگانگان را در پی داشت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه "جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجربیات گرانبهای خود در دفاع مقدس و دفع تهاجمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایر عرصه ها، اینک برخلاف راهبردها و برنامه های دشمن فضایی امن و رو به پیشرفت را تجربه می کند" تصریح کرد: با وجود سرمایه گذاری فراوان دشمن و بکارگیری سناریوهای مختلف تاکنون تلاش های آنان بخصوص در عرصه ی نا امن سازی مناطق مرزی و درگیری های کاذب قومی، مذهبی و فرقه ای ناکام گذاشته شده است. هر چند ادامه وضعیت ثبات و آرامش، مستلزم هوشیاری همگانی و دائمی است.

سردار جزایری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فراتر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آماده سازی شده و ضمن اشراف کامل بر اوضاع و شرایط منطقه تدابیر لازم در برابر هرگونه ناامنی پیش بینی شده است.

کد خبر 266531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha