پیدا شدن دوربین مداربسته در مخفیگاه باند سارقان مسلح، راز سرقت از هشتمین بانک را فاش کرد. دزدان برای اینکه شناسایی نشوند علاوه بر پول، دوربین‌های مداربسته بانک را نیز به سرقت برده بودند.

اعضاي اين باند 3 مرد جوان بودند كه سرقت‌هايشان را از سال 89 شروع كردند. آنها با استفاده از سلاح شكاري، كلت و كلاشينكف وارد بانك‌ها و موسسات مالي كه از قبل شناسايي كرده بودند مي‌شدند و با تهديد كارمندان و مشتريان بانك، دست به سرقت مي‌زدند.

سرقت‌هاي اين باند 4 سال ادامه داشت تا اينكه ظهر دوم تيرماه، هنگامي كه قصد سرقت از نهمين بانك را داشتند به دام پليس افتادند. آن روز خودروي مشكوكي كه مقابل بانكي در حوالي ميدان ميوه‌و‌تره‌بار شهرستان گنبدكاووس توقف كرده بود، ظن تعدادي از رهگذران را برانگيخت و آنها ماجرا را به پليس خبر دادند. دقايقي بعد تيم گشت پليس در محل حاضر شد و يكي از ماموران به سمت پرايد مرموز كه 3 مرد جوان سوار آن بودند حركت كرد.

مامور جوان به يك قدمي خودرو رسيده بود كه ناگهان يكي از سرنشينان پرايد با ضربه چاقو او را مجروح كرد و همراه ديگر دوستانش متواري شد. به دنبال اين حادثه تعقيب خودروي پرايد شروع شد و در همين هنگام مردان مرموز شروع به تيراندازي به‌سوي ماموران كردند. پس از دقايقي درگيري مسلحانه، يكي از سرنشينان پرايد به ضرب گلوله پليس كشته و ديگري مجروح شد و نفر سوم توانست از مهلكه فرار كند. در جريان اين درگيري مسلحانه، يك عابرپياده نيز هدف گلوله مردان مسلح قرار گرفت و مجروح شد كه به بيمارستان انتقال يافت.

به دنبال اين ماجرا يكي از دزدان مسلح كه مجروح شده بود به بيمارستان انتقال يافت و همزمان از سوي ماموران تحت بازجويي قرار گرفت. در بررسي‌ها مشخص شد كه سرنشينان پرايد اعضاي يك باند سرقت مسلحانه بودند كه دست به سرقت از بانك‌ها و موسسات مالي مي‌زدند. اعضاي اين باند سرقت‌هايشان را از سال 89 آغاز كرده بودند و بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد كه تا آن زمان دست‌كم به 7 بانك و موسسه مالي در شهرهاي مختلف استان گلستان دستبرد زده بودند. آنها در زمان دستگيري نيز قصد سرقت از بانك را داشتند و سوار بر پرايد مسروقه منتظر فرصتي براي اجراي نقشه خود بودند كه با حضور پليس در نقشه خود ناكام ماندند.

سرهنگ اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: پس از مرگ يكي از اعضاي باند و دستگيري نفر دوم، سومين عضو باند توانست متواري شود كه تحقيقات براي دستگيري او ادامه دارد. وي ادامه مي‌دهد: از اعضاي اين باند 2 خودروي سواري، يك كلت كمري، كلاشينكف و يك سلاح وينچستر به همراه لباس‌هاي نظامي كه هنگام سرقت به تن مي‌كردند، كشف شد اما اين پايان كار نبود؛ چرا كه شناسايي دو مخفيگاه آنها و بازرسي آنجا، راز سرقتي ديگر را نيز فاش كرد.
ماموران در جريان بازرسي يكي از مخفيگاه‌هاي اين باند كه حوالي شهرستان خان ببين بود تعدادي مانيتور، دوربين مداربسته و دستگاه دي‌وي‌آر كشف كردند كه پس از بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد اين دستگاه‌ها متعلق به بانك ملي منطقه قرق در شهرستان گرگان است.

سرهنگ اكبري مي‌گويد: وقتي نماينده حقوقي بانك به اداره آگاهي دعوت شد، اين دستگاه‌ها را شناسايي كرد و مشخص شد كه سرقت از اين بانك نيز از سوي همين باند صورت گرفته است. در آن سرقت كه در سال 89 صورت گرفته بود، دزدان با استفاده از سلاح گرم وارد بانك شده و پس از تهديد كارمندان و مشتريان دست‌به سرقت از آنجا زده بودند. آنها كه در اين سرقت نقاب به چهره نداشتند، براي اينكه شناسايي نشوند، دوربين‌هاي مداربسته و دستگاه دي‌وي‌آر را هم دزديده بودند تا چهره‌شان لو نرود.
به‌گفته رئيس پليس آگاهي استان گلستان، آنچه مسلم است اينكه اعضاي اين باند تاكنون به 8 بانك و موسسه مالي در شهرهاي گرگان، گنبد و آزادشهر دستبرد زده‌اند و در حال حاضر تحقيقات براي كشف ديگر جرايم ارتكابي از سوي آنها و همچنين دستگيري عضو فراري باند ادامه دارد.

کد خبر 265026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha