مردی که با معرفی خود به‌عنوان کارمند نمایندگی شرکت‌های خودروسازی دست به سرقت خودروهای مدل بالا می‌زد، زمانی که سوار بر یک خودروی مسروقه بود دستگیر شد.

تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري اين مرد از اواخر سال گذشته و با شكايت تعدادي از شاكيان آغاز شد. يكي از شاكيان گفت: براي انجام كارهاي گارانتي، ماشينم را به نمايندگي بردم. زماني كه در صف بودم، مردي به نام رضا نزد من آمد و مدعي شد كه كارمند نمايندگي است. او سر صحبت را باز كرد و بعد از گرفتن شماره تلفن و مشخصاتم، مدعي شد كه از اين بعد هر وقت به آنجا رفتم مي‌تواند كارم را زودتر راه بيندازد.

چند روز بعد او با من تماس گرفت و گفت كه بعضي از خدمات تعميراتي روي خودروي من انجام نشده و اگر صبح اول وقت آن را به نمايندگي ببرم، خودش ماشين را تحويل مي‌گيرد و همه كارها را انجام مي‌دهد. ساعت6:30 صبح روز بعد به نمايندگي رفتم. مرد جوان آنجا بود و بعد از اينكه ماشينم را به همراه مداركش گرفت، رسيد تحويل خودرو به من داد و گفت صبح روز بعد مي‌توانم ماشينم را تحويل بگيرم. اما روز بعد وقتي به نمايندگي رفتم، متوجه شدم فردي با مشخصات رضا در آنجا كار نمي‌كند و رسيد تحويل خودرو هم جعلي است. آنجا بود كه متوجه شدم فريب يك سارق را خورده‌ام و وي ماشينم را همراه با تمامي مداركش دزديده‌ است.

درحالي‌كه هر روز بر تعداد شاكيان اين پرونده افزوده مي‌شد بررسي‌هاي پليس نشان داد كه سارق حرفه‌اي بعد از هر سرقت راهي نمايشگاه‌هاي فروش خودرو مي‌شد و با ارائه مدارك ماشين‌هاي مسروقه، آنها را مي‌فروخت. اين مرد بعد از دريافت حدود 80درصد مبلغ معامله، خودرو و مداركش را در اختيار نمايشگاه قرار مي‌داد تا بقيه پول را هنگام انتقال سند دريافت كند اما هيچ‌وقت براي انتقال سند به دفترخانه مراجعه نمي‌كرد. خريداران نيز بعد از غيبت او، زماني كه با پليس تماس مي‌گرفتند، متوجه مي‌شدند كه ماشين خريداري شده سرقتي است.

جست‌وجوها براي دستگيري اين مرد ادامه داشت تا اينكه مدتي قبل مأموران گشت آگاهي به يك خودروي تيبا در خيابان آزادي مشكوك شدند. استعلام شماره پلاك اين خودرو راز مسروقه بودن آن را فاش كرد و مأموران به راننده دستور ايست دادند و وي را دستگير كردند. اين مرد كه محمدباقر نام داشت به اداره آگاهي منتقل شد و آنجا بود كه مشخص شد وي همان سارقي است كه با معرفي خود به‌عنوان كارمند نمايندگي شركت‌هاي خودروسازي دست به سرقت خودروي مدل بالا مي‌زد.

سرهنگ ميرزكي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: سارق جوان در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي متعدد اعتراف كرد و مدعي شد كه ماشين‌هاي مسروقه را در ساير شهرها ازجمله همدان، شهريار و رباط كريم فروخته است. وي ادامه داد: تحقيقات از مرد سارق ادامه دارد و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي پيگيري پرونده خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 264755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha