شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

سرقت ۶۵ خودرو در ۴ استان، رکورد باندی ۲۰ نفره بود که در مدت ۶‌ماه فعالیت، اقدام به دزدیدن خودروهای مدل بالا می‌‌کردند و آنها را با روش سند-نمره به فروش می‌رساندند.

متهمان

اعضاي اين باند در استان‌هاي تهران، خوزستان، لرستان و مركزي فعاليت مي‌كردند و بيشتر خودروهاي مسروقه را در نمايشگاه اتومبيل برادر يكي از اعضاي باند در خرم‌آباد به فروش مي‌رساندند.تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري متهمان زماني شروع شد كه كارآگاهان هنگام كنترل مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند كه چند دزد حرفه‌اي خودرو پس از آزادي از زندان فعاليت‌هاي مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند. همزمان گزارش‌هايي درخصوص سرقت خودروهاي سواري مدل‌بالا ازجمله ماكسيما، زانتيا و پژو 405در اختيار پليس قرار گرفت كه نشان‌ مي‌داد اين سرقت‌ها از سوي مجرماني كاملا حرفه‌اي صورت مي‌گيرند.

تحقيقات پليس حاكي از آن بود، مجرمان سابقه‌داري كه به تازگي از زندان آزاد شده بودند، با تشكيل باندي جديد دست به سرقت خودروهاي سواري مي‌زدند و آنها را با روش‌ سند- نمره به فروش مي‌رساندند. با اين اطلاعات بررسي‌هاي تخصصي براي شناسايي تمامي اعضاي اين باند ادامه يافت و كارآگاهان در ادامه توانستند 20عضو اين باند كاملا حرفه‌اي را در تهران و شهرهاي ديگر شناسايي و آنها را يكي بعد از ديگري دستگير كنند. سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با دستگيري متهمان، آنها در بازجويي‌هاي اوليه به سرقت 65خودروي سواري اعتراف كردند و تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم احتمالي آنها ادامه دارد.

سرقت‌هاي سريالي با يك سيم

سعيد يكي از اعضاي اصلي اين گروه سرقت است. او در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري از جزئيات سرقت‌هايشان مي‌گويد:
روشتان براي سرقت خودروها چه بود؟
ما ابتدا يك خودروي تصادفي را به قيمت بسيار پاييني مي‌خريديم. بعد در خيابان‌هاي تهران يا شهرهاي ديگر دنبال خودرويي با همان رنگ و همان مدل مي‌گشتيم. بيشتر دنبال ماشيني مي‌گشتيم كه تجهيزات امنيتي نداشته باشد. بعد با يك سيم و ظرف 2دقيقه، در ماشين را باز‌مي‌كرديم و آن را مي‌دزديديم. پس از سرقت هم مشخصات خودروي مسروقه را در سند خودروي تصادفي وارد مي‌كرديم و آن را با استفاده از همان سند به فروش مي‌رسانديم.

ماشين‌هاي سرقتي را كجا مي‌فروختيد؟

بيشتر آنها را در نمايشگاه اتومبيل برادرم كه در خرم‌آباد است، مي‌فروختيم. البته اين را هم بگويم كه ما ماشيني را كه در تهران مي‌دزديديم در شهر ديگري مي‌فروختيم و ماشيني را كه در شهر ديگري سرقت‌ مي‌كرديم در تهران به فروش مي‌رسانديم تا خطر دستگيري را به حداقل برسانيم.

با اعضاي باند چگونه آشنا شديد؟

همه ما سابقه‌دار هستيم. در زندان با هم آشنا شديم و همانجا هم نقشه كشيديم كه پس از آزادي باند سرقت تشكيل دهيم.
قبلا به چه جرمي دستگير شده بودي؟
سرقت ماشين. مرا با يك ماشين مسروقه دستگير كردند. 2سال حبس برايم بريدند. يك سال كشيدم و بعد عفو خوردم و آمدم بيرون.

سرقت‌هايتان در تهران را در كدام مناطق انجام مي‌داديد؟
شمال و شمال‌شرق. بين ساعت 3تا 5صبح كه خيابان‌ها خلوت است و پليس كمتر گشت مي‌زند دست به اين سرقت‌ها مي‌زديم.
بابت فروش هر ماشين با اين شگرد چقدر گيرتان مي‌آمد؟
نهايتا 4تا 5ميليون تومان سودمان مي‌شد كه آن هم بركت نداشت و به سرعت خرج مي‌شد.

از چه زماني سرقت را شروع كردي؟
وقتي 22سالم بود، نخستين سرقتم را انجام دادم. الان حدود 11سالي هست كه دست به سرقت مي‌زنم. قبل از اينكه سارق شوم، كارم خريد و فروش ماشين بود و به همين دليل چم و خم اين كار را مي‌دانستم و براي سرقت ماشين را انتخاب كردم.

سرقت كدام ماشين‌ها برايتان راحت‌تر بود؟
فرقي نمي‌كرد. با روشي كه من بلدم، هر ماشيني را كه بگوييد با يك سيم ظرف 2دقيقه سرقت مي‌كنم. اما سرقت پرايد با توجه به قيمتش صرف نداشت و براي همين بيشتر سراغ ماكسيما، زانتيا و پژو 405مي‌رفتيم. ما فقط ماشين‌هايي را مي‌دزديديم كه دزدگير و سيستم امنيتي نداشتند.

کد خبر 263262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha