مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

سارقی که به سفارش مشتری، خودروها را ظرف ٥ ثانیه سرقت میکرد، به دام ماموران پلیس آگاهی تهران افتاد.

سارق

همشهری آنلاین؛ الهه فراهانی:مهدی فوق دیپلم مکانیک دارد و با یک وسیله نشان می دهد که چطورمی تواند به راحتی ماشین ها را سرقت کند. او تبحر خاصی در سرقت خودرو دارد و میگوید که ماه هاست سفارشی کار می کند.

چطور سفارش سرقت می گیری؟

مثلا یک نفر می گوید پژو پرشیا می خواهم. وی اشاره به متهمی که در چند قدمی اش ایستاده می کند و ادامه می دهد: مثلا او اصغر کوچولوست. مدت هاست با اصغر کار می کند. او به من زنگ می زند و می گوید پژو ۴۰۵ می خواهد یا ماکسیما و... و.

من سفارش را می گیرم و مشتری مبلغی به حسابم واریز می کند. سپس من میافتم دنبال ماشینی که سفارش گرفته ام. آن را سرقت می کنم و ۲۴ ساعت کنار خیابان نگهش می دارم تا ببینم سیستم ردیاب دارد یا نه. اگر داشته باشد که صاحبش می رسد و بی خیالش می شوم. می رم سراغ ماشین بعدی اما اگر نداشته باشد، پلاکش را تغییر می دهم و می رسانم به دست مشتری. در آخر پولم را می گیرم. البته گاهی هم با جرثقیل ماشین ها را به شهرهای دیگرمنتقل می کردیم. مثلا وانمود میکردیم ماشین در جاده خراب شده و بایدبوکسور بشه تا برسه به نزدیک ترین تعمیرگاه.

چقد دستمزد می گیری؟

خب بستگی به ماشینش دارد. پژو ۴۰۵ یا پرشیا حدود ۵۰، ۶۰ میلیونتومان. زانتیا ۱۰۰ میلیون. ماکسیما و مزدا ۳ بالای ۱۵۰ میلیون تومان.

چطور سرقت را یاد گرفتی؟

به یک سارق حرفه ای خودرو پول دادم و سرقت را یاد گرفتم. البته خب استعدادش را هم دارم. من فوق دیپلم مکانیک دارم. تخصصم ماشین است. معمولا سرقت ها را ظرف ۵ ثانیه انجام می دهد. وی سپس وسیله ای که شبیهبه میله فلزی است را در دست می گیرد و نشان می دهد که چطور قفل ماشینها را باز می کند و آنها را به سرقت می برد.

اگر ماشین ها خارجی باشد و کد داشته باشد چطور؟

با یک وسیله خاص وکامپیوتر می توانم کد آن را به دست آوردم و ماشین را به سرقت ببرم. مثلا کد مزدا ۳ یا ماکسیما را می دانستم و به راحتی میتوانستم این دو نوع ماشین را در کنار خیابان سرقت کنم.

چه کنیم که به دام شما سارقان خودرو گرفتار نشویم؟

توصیه من این است که مردم حتما روی ماشین هایشان جی پی اس یاهمان سیستم ردیاب وصل کنند. ما سارقان به دنبال دردسر نمی گردیم و معمولا ماشینی که ردیاب داشته باشد را هرگز سرقت نمی کنیم چون به راحتیگیر می افتیم. در غیراینصورت راحت می توانیم ماشین را ببریم.

کد خبر 811883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    اگر دستش را قطع کنید در هیچ کنسروی را نمیتونه باز کنه چه برسه به ماشین ولی اگر تونستید