مجموع نظرات: ۱۶
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
۲ نفر

حفظ امنیت خودرو مسئله ای است که در تمام دنیا گریبان مالکان آن را می گیرد. امروزه نصب دزدگیر در کنار ردیاب به عنوان راهی مطمئن در تامین ایمنی خودرو شناخته می شود.

image-20210804103913-1.jpeg

تامین امنیت خودرو یکی از دغدغه های همیشگی مالکان آن بوده است. البته نمی توان تنها خودرو را به عنوان طعمه اصلی سارقان دانست، بلکه وسایل و تجهیزات اضافی آن هم مزید بر علت می شود. به همین روی همواره شاهد تلاش مضاعف مالکان خودرو در جهت حفظ امنیت دارایی هایشان هستیم. با در نظر گرفتن این چالش ها تصمیم گرفتیم راهکاری به شما معرفی کنیم تا برای همیشه از تامین امنیت ماشینتان خاطر جمع باشید.

سرقت از چه ماشینی ساده تر است؟

شاید بهتر باشد در اولین قدم با خودروهایی آشنا شویم که بیش از دیگر مدل ها در معرض خطر سرقت قرار دارند. طبق آمارهای به دست آمده در طول این سال های اخیر به وضوح روشن است که ماشین هایی با سطح امنیت پایین تر بیشتر مورد سرقت واقع می شوند. به طور مثال خودروهایی با طول عمر بالا و مربوط به سال های ۸۵ و پیش از آن معمولا از نظر امنیتی ضعیف تر بوده و احتمال طعمه شدنشان بیشتر است. اگر بخواهیم رو راست باشیم ماشین هایی از قبیل پراید، سمند، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، نیسان، پیکان و ... بیشترین آمار دزدیده شدن را به خود اختصاص می دهند.

کدام خودروها در ایران بیشتر در معرض سرقت هستند؟

راه های تامین امنیت ماشین چیست؟

حال که دانستیم کدام ماشین ها بیشتر در خطر سرقت قرار می گیرند، بهتر است به سراغ روش ها و راهکارهای مطمئن برای ضد سرقت کردن خودرو برویم. جالب است بدانید سرقت خودرو تنها ظرف ۳۰ ثانیه رخ می دهد. بنابراین اطلاع از روش های تامین امنیت می تواند کمک زیادی به نگهداری از ماشینتان کند.

در گذشته مالکان ماشین از وسایلی مانند قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیرهای ساده و این چنینی برای محافظت از خودرویشان استفاده می کردند. اما گذشت زمان موجب روی کار آمدن روش های جدید سرقت شده است. به طوری که دیگر این ابزارهای به تنهایی نمی توانند امنیت ماشین را تامین کنند. اگر می خواهید یک قدم از سارقان جلوتر بوده و راهکاری مطمئن تر برای محافظت از خودرو بیابید، بهتر است از تکنولوژی کمک گرفته و روش های نوین را به کار ببندید. در ادامه نگاه دقیقی بر انواع روش های امنیتی برای خودرو خواهیم انداخت.

۱- ردیاب خودرو حرف اول و آخر در حفظ امنیت ماشین

جی پی اس وسیله ای مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی های موقعیت یابی اشیا است. به طوری که در هر لحظه و هر جا می توانید از مکان دقیق شی مورد نظرتان اطلاع یابید. حال اگر این شی همان ماشین شما باشد، با نصب ردیاب خودرو امکان رصد لحظه ای آن را به صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دارید. در نتیجه حتی با وجود به سرقت رفتن ماشین هم می توان محل آن را شناسایی نموده و جهت پس گرفتنش اقدام نمود.

امروزه ردیاب به عنوان جدیدترین و برترین سیستم امنیتی ماشین شناخته می شود. به طوری که در حال حاضر هیچ راهکاری ایمن تر و مطمئن تر از آن برای محافظت از خودرو وجود ندارد.

کدام خودروها در ایران بیشتر در معرض سرقت هستند؟

۲- سیستم دزدگیر ماشین، دومین راه حل در تامین امنیت آن

امروزه اغلب ماشین ها از سیستم دزدگیر استفاده می کنند. این وسیله می تواند ورود غیر قانونی به خودرو را هشدار دهد. مدل های متنوعی از انواع دزدگیر خودرو در بازار وجود دارد. برخی از آن ها تنها قادر به اعلام هشدار سرقت هستند و برخی دیگر می توانند از اجزای درون کاپوت ماشین هم محافظت کنند. قیمت این تجهیزات با توجه به امکاناتی که در اختیار مالک ماشین می گذارند، با یک دیگر تفاوت دارد.

۳- قفل کاپوت، حافظ قطعات های داخلی خودرو

قطعات داخلی ماشین از جمله باتری، ECU، دسته سیم ها و دیگر وسایلی که درون کاپوت قرار می گیرند، معمولا ارزش مادی بالایی دارند. به همین دلیل اغلب مورد سرقت واقع می شوند. پس باید راهکاری برای محافظت از آن اندیشید. پیشنهاد ما استفاده از قفل کاپوت است. این وسیله دارای اهرمی است که به دماغه ماشین وصل شده و در کنار قفل تعبیه شده توسط کارخانه قرار می گیرد. باز کردن این قفل ها معمولا زمان زیادی از سارق صرف می کند. به همین دلیل اغلب آن ها با مشاهده قفل کاپوت از ادامه دزدی منصرف شده و به سراغ طعمه های ساده می روند.

۴- قفل پنل ضبط، راهی برای حفظ تجهیزات صوتی ماشین

تجهیزات صوتی و ضبط ماشین از جمله دیگر وسایل محبوب در میان سارقان است. زیرا این قطعات در کنار ابعاد کوچکی که دارند، معمولا گران قیمت نیز هستند. ضمن این که به راحتی می توان آن ها را جابجا نموده و فروخت. تمام این دلایل موجب بالارفتن آمار سرقت تجهیزات صوتی خودرو می شوند. برای محافظت از این وسایل دوست داشتنی و با ارزش بهترین انتخاب قفل پنل ضبط است. این قفل ها امکان سرقت نمودن پنل ضبط ماشین را سخت کرده و راهی برای تامین امنیت آن می باشند. 

۵- قفل پدال و فرمان، نیاز مهم ماشین

قفل پدال و فرمان ابزارهایی هستند که در کنار سایر روش های امنیتی، می توانند محافظت بهتری از خودرو به همراه داشته باشند. اغلب سارقان معتقدند باز کردن قفل فرمان و پدال نسبتا سخت بوده و زمان بر است. در نتیجه سر و کله زدن با آن ریسک بالایی دارد. ممکن است صاحب ماشین از راه رسیده و مچ آن ها را بگیرد. به همین سبب در بیشتر مواقع با مشاهده این ابزارهای امنیتی از ادامه سرقت منصرف می شوند. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم حتی با وجود ردیاب بر روی ماشینتان از قفل های فرمان و پدال استفاده کنید.

۶- قفل رینگ، محافظ رینگ های گران قیمت

رینگ های ماشین از دیگر وسایلی هستند که معمولا به راحتی سرقت شده و ارزش بالایی هم دارند. به همین دلیل سارقان نسبت به این وسایل واکنش نشان می دهند. اینجاست که اهمیت استفاده از قفل رینگ به میان آمده و می تواند در حفظ رینگ های گران قیمت ماشین تاثیر مثبتی ایفا کند.

قفل رینگ در دو مدل قابل تهیه است. مدل اول شبیه به یک پیچ است که به رینگ متصل شده و تنها به کمک آچارهای مخصوص باز می شود. در واقع آچارهای معمولی از باز کردن این قفل ها عاجزند. دومین مدل این قفل ها هم معمولا شبیه به چنگال بوده و امکان قفل کردن رینگ و لاستیک را به صورت همزمان فراهم می آورد.

کدام خودروها در ایران بیشتر در معرض سرقت هستند؟

بهترین راه افزایش امنیت خودرو کدام است؟

حال که با همه راه های افزایش امنیت خودرو آشنا شدید، می خواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از نظر ما بهترین و کاربردی ترین روش های محافظت از ماشین به نصب همزمان جی پی اس و دزدگیر ختم می شود. این دو ابزار در کنار هم ایمنی خودرو را تا حد زیادی بالا برده و خیال شما را از امنیت ماشینتان راحت می کنند. در همین راستا شما را با ردیاب خودرو رادار آشنا می کنیم.

ردیاب رادار ؛ خریدی ایده آل در راستای تامین امنیت ماشین

مفتخریم اعلام کنیم شرکت رادار فراتک هوشمند با ارائه بهترین دستگاه ها و قطعات، گزینه‌هایی فوق العاده برای شما جهت انتخاب مهیا کرده است.

برند رادار در سال‌های اخیر به واسطه امکانات کاربردی و خدمات پس از فروش، به عنوان بهترین ردیاب خودرو از نگاه مشتریان شناخته شده است. اما با تمام این صحبت‌ها این شما هستید که با نیاز سنجی دقیق و اهدافی که برای خرید ردیاب دارید، می‌توانید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید. توصیه می کنیم در زمان خرید، حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: ۹۱۰۱۲۷۲۷-۰۲۱

کد خبر 618774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    خوب بود
  • رضا کرمانشاه IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 1
    پراید پراید هاشبک پراید صندوق دار پراید ۱۴۱ پراید ۱۳۱ پراید صبا پراید دزد گیردار پراید بدون دزد گیر پراید همراه با راننده پراید داخل گاراژ وخلاصه اتیش زدم به مالم ای خونه دار زنبیل بردار بیا پراید ببر😎😎😎😎😎😱😱😱😱😱