مردان تبهکار در زندان با هم آشنا شدند و نقشه کشیدند تا بعد از آزادی دست به سرقت خودرو بزنند.

متهم

اوايل سال‌جاري مأموران گشت پليس در يكي از خيابان‌هاي اردبيل به يك خودروي سمند مشكوك شدند و به راننده دستور ايست دادند. راننده پس از توقف مدعي شد كه خودرو را يك‌ماه پيش به‌صورت قولنامه‌اي از شخصي به نام جعفر خريده، اما هنوز مدارك آن را دريافت نكرده است. با توجه به مرموز بودن موضوع، مأموران خودرو را توقيف كردند و به تحقيق در اين خصوص پرداختند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه جعفر و فرد ديگري خودروهاي تصادفي را خريده و بعد از آن مشابه همان خودروها را سرقت مي‌كردند و در نهايت با تغيير بعضي از قطعات خودروها، خودروي مسروقه را با استفاده از سند خودروي تصادفي (شيوه سند - نمره‌كردن) كه در اختيار داشتند به فروش مي‌رساندند. با اين اطلاعات مأموران تحقيقات خود را براي دستگيري جعفر شروع كردند تا اينكه سرانجام مخفيگاه وي در حاشيه شهر اردبيل شناسايي شد. او در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد و در بازرسي از مخفيگاه وي تعداد زيادي مدارك خودرو نيزكشف شد.

اين متهم براي انجام تحقيقات به اداره آگاهي اردبيل منتقل شد و در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي اعتراف كرد. وي گفت: چند وقت به اتهام سرقت به زندان افتادم. در آنجا با مردي به نام مهدي آشنا شدم و در زندان نقشه سرقت كشيديم. بعد از آزادي قرار شد خودروهاي تصادفي را به قيمت خيلي پايين بخريم و بعد از آن مشابه همان خودرو را سرقت كنيم. وي ادامه داد: معمولا پرايد، پژو وسمند را انتخاب مي‌كرديم.

بعد از خريد به سراغ همان رنگ و مدل خودرو مي‌رفتيم و با شاه كليد دست به سرقت مي‌زديم. سپس با شيوه سند نمره كردن آنها را به مشتريان خود مي‌فروختيم. سرهنگ عالي‌زاده رئيس پليس آگاهي استان اردبيل با اعلام اين خبر به همشهري گفت: اعضاي اين باند نه‌تنها در اردبيل بلكه در شهرستان‌هاي مشهد، زنجان و تهران نيز دست به سرقت مي‌زدند كه تحقيقات در اين زمينه براي شناسايي شاكيان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 262694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha