اعضای ۲ باند که با شگردهایی عجیب نقشه سرقت‌های خود را در قزوین و کرمانشاه عملی می‌کردند، به دام پلیس افتادند.

متهم

نخستين باند در قزوين فعاليت مي‌كرد و اعضاي آن را يك خانواده 4نفره تشكيل مي‌دادند. دزدان اصلي پدر و مادر اين خانواده بودند كه با سوءاستفاده از فرزندان خود، به‌ويژه فرزند معلولشان دست به سرقت از خانه‌ها مي‌زدند.متهمان ابتدا به بهانه پرسيدن آدرس به مقابل خانه‌هاي مورد نظرشان مي‌رفتند و زنگ را مي‌زدند.

اگر كسي جوابشان را نمي‌داد وارد آنجا مي‌شدند و دست به سرقت اموال باارزش و كم حجم مي‌زدند. در اين ميان نقش پسر معلول خانواده اين بود كه اگر هنگام سرقت ساكنان خانه رسيدند، خودش را به غش كردن بزند و اين فرصت را براي پدر و مادرش مهيا كند كه بتوانند از مهلكه فرار كنند.اعضاي اين باند پس از چند سرقت مشابه كه مرتكب شده بودند تحت تعقيب پليس قرار گرفتند و در نهايت كارآگاهان توانستند با رديابي خودروي آنها، اعضاي اين باند را دستگير كنند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت‌هاي سريالي اعتراف كردند و مدعي شدند كه علاوه بر قزوين با اين شگرد در گيلان، تهران، البرز و زنجان نيز سرقت مي‌كردند. به گفته سردار محمدرضا ميرحيدري، فرمانده انتظامي استان قزوين، اعضاي اين باند در قزوين به 6خانه دستبرد زده‌اند و تحقيقات براي شناسايي ديگر سرقت‌هاي احتمالي آنها ادامه دارد.

دومين باندي كه با شگردي عجيب دست به سرقت مي‌زدند، در كرمانشاه فعاليت مي‌كردند. اعضاي اين باند 2پسر نوجوان بودند كه پشت چراغ قرمزها وانمود مي‌كردند روزنامه يا لواشك مي‌فروشند اما در حقيقت قصد سرقت از خودروهايي را داشتند كه زنان راننده آنها بودند. اين دو متهم به بهانه فروش روزنامه يا لواشك به‌خودروهاي مورد نظرشان نزديك مي‌شدند و داخل آن را ورانداز مي‌كردند.

درصورتي كه گوشي تلفن همراه يا اموال ارزشمندي روي صندلي كنار راننده بود، آنها در چشم‌برهم‌زدني دست به سرقت مي‌زدند و با استفاده از شلوغي خيابان متواري مي‌شدند. با شكايت تعدادي از شاكيان در اداره پليس، تيمي از كارآگاهان آگاهي كرمانشاه مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند و با زيرنظر گرفتن چهارراه‌ها توانستند اين دو سارق نوجوان را دستگير كنند. سرهنگ مرزباني، رئيس پليس آگاهي استان كرمانشاه مي‌گويد: متهمان در ابتدا منكر هرگونه سرقت بودند ولي در ادامه به 29فقره سرقت اعتراف كردند.

کد خبر 265664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha