یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

مرد جنایتکار که پس از تحمل ۱۱سال زندان با گرفتن رضایت از خانواده مقتول آزاد شده بود، به جرم سرقت و زورگیری دستگیر شد.

متهم

اين مرد به بهانه گرفتن تماس ضروري به طعمه‌هايش در خيابان‌ها و كوچه‌هاي خلوت نزديك مي‌شد و با تهديد چاقو دست به سرقت گوشي‌ آنها مي‌زد.متهم زماني تحت تعقيب پليس تهران قرار گرفت كه نيمه شب 29ارديبهشت امسال در حوالي ميدان فتح دست به سرقت گوشي تلفن همراه پسر جواني زد. آن شب مالباخته در حال عبور از خيابان بود كه متهم به بهانه اينكه شارژ ندارد و بايد يك تماس ضروري بگيرد به وي نزديك شد.

او سپس تيغه چاقويش را روي پهلوي مالباخته گذاشت و درحالي‌كه او را به ديوار چسبانده بود و هرلحظه تيغه چاقويش را بيشتر به پهلوي وي فشار مي‌داد، با تهديد گوشي موبايل او را گرفت و پا به فرار گذاشت.با شكايت پسر جوان، تحقيقات مأموران براي شناسايي و دستگيري سارق زورگير شروع شد. مدتي بعد آنها با ردگيري‌هاي انجام‌شده مردي را دستگير كردند كه گوشي مالباخته را در اختيار داشت. اين مرد يكي از خريداران اموال مسروقه بود كه در بازجويي‌ها مدعي شد گوشي مورد نظر را به مبلغ 50هزار تومان از جواني به نام وحيد، (31ساله) خريده است. وحيد تحت تعقيب قرار گرفت و در بررسي‌ها مشخص شد كه وي مجرمي سابقه‌دار است كه سال‌ها پيش به اتهام درگيري منجر به قتل به زندان افتاده بود اما پس از تحمل 11سال حبس و با گرفتن رضايت از خانواده مقتول، توانسته بود در سال 90از زندان آزاد شود.

بررسي‌ها نشان مي‌داد اين مرد جوان پس از آزادي از زندان وارد چرخه خريد و فروش موادمخدر شده و خود نيز اعتياد شديدي به مصرف موادمخدر از نوع شيشه و هروئين پيدا كرده است. با اين اطلاعات وحيد دستگير شد و در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره زورگيري اعتراف كرد و گفت: بيشتر وقت‌ها زورگيري‌ها را با استفاده از يك موتورسيكلت سفيد رنگ انجام مي‌دادم. پس از شناسايي طعمه‌هايم به بهانه اينكه بايد تماس ضروري بگيرم، درخواست تلفن همراه مي‌كردم. همزمان به آنها نزديك مي‌شدم و با استفاده از چاقو گوشي‌ تلفن همراه و ديگر اموال آنها را سرقت مي‌كردم و با فروش آنها مواد مي‌خريدم. سرهنگ اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران گفت: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره او را صادر كرده و شاكيان احتمالي‌ مي‌توانند براي شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 267622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha