همشهری آنلاین: ۶۴۳ نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حمایت خود را از دکتر رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردند.

به گزارش ايرنا، در نامه 643 نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور آمده است: بدینوسیه ما امضاءکنندگان این نامه مراتب تأسف عمیق خود را از رفتار گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تضعیف وزیر علوم، تحقيقات و فناوري ابراز می‌داریم.

اين نامه افزوده است: ما معتقدیم سال‌ها باید بگذرد تا آثار سیاست‌های سوء گذشته در حوزه آموزش عالی که پذیرفتن بی‌ضابطه صدها بورسیه به عنوان کادر هیات علمی تنها گوشه‌ای از آن است برطرف شود و در شگفتیم نمایندگانی که در طول سال‌های گذشته در برابر همه گونه نابهنجاری و تصمیمات نابخردانه و بی‌حرمتی به نهاد دانشگاه ساکت بوده‌اند اکنون فعالیت‌های بازدارنده خود را در مقابل سیاست‌های اصولی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دوچندان کرده‌اند.

به طور یقین سیاست‌های کنونی از جمله انتصاب روسای دانشگاه‌ها با توجه به نظر نخبگان هر دانشگاه به تدریج در فضای آرامش و شایسته‌سالاری به دانشگاه‌ها برخواهد گرداند و از نتایج این سیاست سنجیده و معقول کل کشور به طور یقین سود خواهد برد.

در این نامه اساتید دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرده‌اند: عملکرد این گروه از نمایندگان از حافظه جامعه دانشگاهی کشور به عنوان یک گروه مرجع مهم اجتماعی پاک نخواهد شد.

بر طبق گزارش ايرنا، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی چهارشنبه 4 تير ماه مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد که طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده است. بر اساس اظهارات ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس شوراي اسلامي این تقاضای استیضاح با حدود 60 امضا تقدیم هیات رئیسه شده است.

کد خبر 264860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha