همشهری آنلاین: یک نماینده مجلس از ۲ پیشنهاد استیضاح کنندگان برای رهایی فرجی دانا از استیضاح خبر داد و گفت: دانشجویان ستاره داری که به دانشگاه بازگشته اند و افرادی که در فتنه ۸۸ فعال بوده باید اخراج شوند.

فرجی دانا استیضاح

مهر نوشت: ناصر موسوی لارگانی تأکید کرد: دغدغه مهم استیضاح کنندگان درباره بازگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه‌ها و حضور مرتبطین با فتنه 88 در پستهای کلیدی وزارت علوم است.

وی درباره فعالیت افرادی که در پستهای کلیدی وزارت علوم فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: افرادی هستند که در فتنه حضور فعال داشتند و دستگیر هم شدند اما هم اکنون در پست‌های کلیدی وزارت علوم در حال فعالیت هستند که از وزیر علوم خواسته‌ایم این افراد برکنار شوند.

موسوی ادامه داد: هنوز استعلام برخی افراد اعلام نشده و مقرر شده این استعلام‌ها کامل شود و نتیجه نهایی تا شنبه هفته آینده که جلسه دیگری با وزیر علوم خواهیم داشت، اعلام شود.

این نماینده مجلس از اخراج دانشجویان ستاره‌داری که به تحصیل بازگشته‌اند به عنوان دومین پیشنهاد برای جلوگیری از استیضاح فرجی دانا خبر داد و گفت: این دانشجویان مشکل داشته‌اند و بار دیگر به دانشگاه بازگشتند، اکثر این دانشجویان با استعلام شناسایی شده‌اند و برای یک سری دیگر از این دانشجویان باید استعلام صورت گیرد. این دانشجویان که با برخی گروهک‌ها در ارتباط بودند و حال به دانشگاه برگشته‌اند باید اخراج شوند.

به گفته موسوی لارگانی، این دو شرط، مهمترین شروط جلوگیری از استیضاح است و نمایندگان روی این دو مورد بسیار حساس هستند البته شروط دیگری هم وجود دارد که در درجه‌های بعدی اولویت قرار دارند.

اظهارات معاون پارلمانی وزیر علوم

این در حالی است که سعداله نصیری قیداری - معاون پارلمانی وزارت علوم درباره رضایت نمایندگان مجلس از جلسه با فرجی دانا، گفت: وزارت علوم و استیضاح کنندگان تمایل دارند که هر چه زودتر تفاهم لازم ایجاد شده و ابهامات موجود برطرف شود.

وی ادامه داد: امیدوارم هرچه زودتر این دغدغه‌ها و نگرانی‌های نمایندگان مجلس رفع شود تا وقت وزارتخانه برای حل سایر معضلات و مشکلات صرف شود؛ در عین حال نیز اعتماد متقابل بین وزارت علوم و مجلس هم باقی بماند.

معاون پارلمانی وزارت علوم با بیان اینکه همدلی و تفاهم میان وزارتخانه‌ها و مجلس شورای اسلامی ضروری است، ادامه داد: روالی که هم اکنون مجلس و وزارت علوم در پیش گرفته جایی برای وجود ابهاماتی از جمله اینکه وزارت علوم نتوانسته توقعات نمایندگان را برآورده کند، نمی‌گذارد.

نصیری تاکید کرد: گزارشی که در جلسه هفته گذشته در اختیار نمایندگان استیضاح کنندگان قرار گرفت، از سوی آنان راضی کننده بود.

وی از دو پیشنهاد نمایندگان به وزارت علوم درباره استیضاح خبر داد و گفت: این دو پیشنهاد به استیضاح مطرح می‌شد که فعلاً نمی‌توان آن را رسانه ای کرد. بعد از آن جلسه، نمایندگان مصاحبه‌هایی داشتند و رضایت خود را از جلسه اعلام کردند.

نصیری خاطرنشان کرد که جلسه نمایندگان استیضاح کنندگان با وزیر علوم در فضایی صمیمی و همدلی برگزار شد.

کد خبر 267484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha